A Henkel rekordszintű árbevételt és üzemi eredményt ért el
· Az árbevétel 5,8 százalékkal 16,510 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: 3,8%)
· Korrigált* üzemi eredmény: 15,1 százalékkal 2,335 milliárd euróra emelkedett
· Korrigált* árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs): 1,1 százalékponttal 14,1 százalékra nőtt
· Elsőbbségi részvények korrigált* hozama (EPS): 17,8 százalékkal 3,70 euróra emelkedett
· Erős teljesítmény a fejlődő piacokon (szerves növekedés: 7,8 százalék)
· Nőtt a javasolt osztalék: elsőbbségi részvényenként 18,8 százalékkal 0,95 euróra emelkedett
* Az egyszeri költségek/bevételek és átszervezési költségek hatásával korrigált érték
A 2012 az eddigi legsikeresebb év volt a Henkel történetében: egy változékony és kihívásokkal teli gazdasági környezetben is kitűnő eredményeket értünk el; valamennyi kitűzött pénzügyi célunkat elértük vagy túlteljesítettük. Mindhárom üzletágunkban növekedést értünk el, a legfontosabb piacainkon növeltük a piaci részesedésünket. Sikerült teljesíteni azokat az ambiciózus pénzügyi céljainkat, amelyeket 2008-ban tűztünk ki 2012-ig. Jelentősen erősítettük a Henkel versenyképességét, ezzel megalapoztuk a jövőbeli fejlődésünket – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A 2013-as pénzügyi évre Kasper Rorsted a következő előrejelzést adta: A piacainkat továbbra is változékonyság és dinamizmus jellemzi majd. Bár a Henkel jól pozícionált, folytatjuk folyamataink további egyszerűsítését és fejlesztését, hogy versenytársainknál gyorsabban reagáljunk a piaci kihívásokra. A teljes pénzügyi évben 3-5 százalékos szerves növekedést várunk. Várakozásaink szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) körülbelül 14,5 százalékra, az elsőbbségi részvények korrigált hozama pedig körülbelül 10 százalékkal növekszik.
Árbevétel és nyereség 2012-ben
A 2012-es pénzügyi évben a Henkel árbevétele 5,8 százalékkal 16,51 milliárd euróra nőtt a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. A szerves növekedés – amely nem tartalmazza az árfolyamhatások és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatását –, a mennyiségi és értékbeni növekedésnek köszönhetően 3,8 százalékkal emelkedett.
Mindhárom üzletág hozzájárult a szerves növekedéshez, és a releváns piacaikon tovább nőtt a Henkel részesedése. A Laundry & Home Care (mosó- és háztartási tisztítószerek) üzletág 4,7 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el. Az Adhesive Technologies (ragasztás technológiák) üzletág 3,6 százalékos bővülést ért el, a Beauty Care (szépségápolás) üzletágban pedig 3,1 százalékos volt az organikus növekedés.
Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 15,1 százalékkal 2,335 milliárd euróra nőtt az előző évben elért 2,029 milliárd euróról. Valamennyi üzletág hozzájárult ehhez a pozitív eredményhez. Az üzemi eredmény (EBIT) 2,199 milliárd euróra nőtt az előző pénzügyi évben elért 1,765 milliárd euróról.
A beszerzési piacok magasabb árai ellenére a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) jelentősen – 13 százalékról – 1,1 százalékponttal 14,1 százalékra emelkedett. Az árbevétel-arányos megtérülés 13,3 százalékos volt, szemben az előző évi 11,3 százalékkal.
A pénzügyi műveletek eredménye 14 millió euróval -141 millió euróra javult, köszönhetően a nettó adósságállomány csökkenésének és az alacsony kamatszinteknek. Az árfolyamhatásoknak pozitív hatása volt. Az adókulcs 24,4 százalékos volt, szemben az előző évi 26 százalékos értékkel.
A 2012-es év adózás utáni korrigált eredménye a kisebbségi részesedések levonása után – éves szinten – 18,2 százalékkal, 1,356 milliárd euróról 1,603 milliárd euróra emelkedett. A nettó profit 1,556 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,191 milliárd euróról. A 46 millió eurós kisebbségi részesedés levonásával az adózás utáni eredmény 1,51 milliárd eurót tett ki, szemben az előző évi 1,161 milliárd euróval. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) éves alapon 17,8 százalékkal, 3,14 euróról 3,7 euróra nőtt. A névleges érték (EPS) 3,49 euró lett, szemben az előző évi 2,69 euróval.
Az igazgatóság, a felügyelő bizottság és a részvényesi tanács a Henkel éves közgyűlésén elsőbbségi részvényenként 18,8 százalékkal magasabb, 0,95 eurós (előző év: 0,80 euró), törzsrészvényenként pedig 19,2 százalékkal magasabb, 0,93 eurós (előző év: 0,78 euró) osztalékra tesz javaslatot.
A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya tovább javult: a mutató 5,2 százalékon zárta az évet, 2,1 százalékponttal elmaradva az egy évvel korábbi szinttől. A nettó adósságállomány 2012. december 31-én 85 millió eurót tett ki, ez lényeges csökkenést jelent a 2011. december 31-én feljegyzett 1,392 milliárd euróhoz képest. A szabad készpénzállomány közel duplájára, 2,023 milliárd euróra nőtt, ami új csúcsot jelent.
Üzletágak teljesítménye
A Laundry & Home Care (mosó- és háztartási tisztítószerek) üzletágban a szerves árbevétel-növekedés 4,7 százalékos volt 2012-ben. A legfontosabb piacokon a növekedés ennél is magasabb volt. A nominális árbevétel 5,9 százalékkal 4,556 milliárd euróra nőtt, ehhez a pozitív teljesítményhez az összes régió hozzájárult.
A nyugat-európai piac szerves növekedést ért el a régió déli országaiban tapasztalható nehéz piaci körülmények ellenére. A régió eredményéhez jelentősen hozzájárult a német, a francia és az olasz piac jó teljesítménye. Az erős verseny és a továbbra is szűkülő piac ellenére az észak-amerikai árbevétel szintén stabil maradt. A fejlődő régiók árbevétele egyszámjegyű százalékos növekedést mutatott.
A korrigált üzemi eredmény jelentős mértékben, 15,5 százalékkal 659 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés szintén javult, 1,3 százalékponttal 14,5 százalékra emelkedett. A 2012-es üzemi eredmény 621 millió eurót tett ki, szemben az előző évi 419 millió euróval. A pozitív teljesítményhez hozzájárult az is, hogy csökkentek az átszervezésre fordított kiadások.
A Beauty Care (szépségápolás) üzletág a korábbi évekhez hasonlóan 2012-ben is növelte jövedelmezőségét. A szerves árbevétel 3,1 százalékkal bővült, ami szintén meghaladta a legfontosabb piacokon elért növekedést. Ahogy az előző években, 2012-ben is hangsúlyos volt az innovációs program, amely hozzájárult a fejlődéshez. A nominális árbevétel 4,2 százalékos emelkedéssel 3,542 milliárd euróra nőtt 2012-ben.
A fejlődő piacok üzleti teljesítménye különösen jó volt. Az ázsiai piac – a japán kivételével – kiemelkedő, kétszámjegyű növekedést ért el a Kínában megvalósult növekedés eredményeként. Az afrikai és közel-keleti régióban szintén kétszámjegyű árbevétel-növekedés következett be, és bővülés volt a fejlett piacokon is.
Az észak-amerikai üzleti teljesítmény kifejezetten jól alakult. Európában az árbevétel a 2011-es szinten maradt, az euró válsága és a kedvezőtlen dél-európai gazdasági környezet ellenére.
A korrigált üzemi eredmény az előző évhez képest jelentősen, 6,8 százalékkal 514 millió euróra nőtt, ami egyben az üzletág történetének legjobb eredménye. Ennek köszönhetően a korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,3 százalékponttal 14,5 százalékra emelkedett, ami szintén új üzletági rekordot jelent. Az üzemi eredmény éves szinten 2,6 százalékkal 483 millió euróra nőtt.
Az Adhesive Technologies (ragasztás technológiák) üzletág ugyancsak növelte a jövedelmezőségét 2012-ben. Bár a gazdasági aktivitás gyengült az év során, az üzletág árbevétele először lépte át a 8 milliárd eurós határt, elérve a 8,256 milliárd eurót. A szerves árbevétel-növekedés 3,6 százalékos volt, mely eredményhez jelentősen hozzájárult a portfólió innovatív vevői megoldások irányába történő folyamatos alakítása.
Jelentősen nőtt az árbevétel a fejlődő piacokon, az afrikai és közel-keleti régió produkálta a legnagyobb – kétszámjegyű – növekedést. Összességében a fejlett piacok árbevétel-növekedést értek el, melyhez különösen az észak-amerikai térség járult hozzá. Az észak-amerikai régióban elért eredmény bőven ellensúlyozta a nyugat-európai, és különösen a dél-európai országok kedvezőtlen gazdasági hatásait.
A korrigált üzemi eredmény 15,9 százalékkal 1,246 milliárd eurós rekordszintre emelkedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 1,2 százalékponttal 15,1 százalékra nőtt, ami szintén új csúcsnak felel meg. Az üzemi eredmény 2012-ben 1,191 milliárd euró volt, ami 18,9 százalékos növekedésnek felel meg az előző pénzügyi évhez képest.
Regionális teljesítmények
A kiélezett versenyhelyzet ellenére – az előző évhez hasonlóan – a nyugat-európai piac 5,61 milliárd eurós árbevételt termelt. Az organikus árbevétel szerény mértékben, 0,5 százalékkal mérséklődött. A németországi kedvező trendet beárnyékolta a dél-európai recesszió. A Közép-Európából származó árbevétel az előző évhez képest 6,2 százalékkal, 2,986 milliárd euróra emelkedett. A szerves árbevétel-növekedés 6 százalékos volt ebben a régióban, melyhez elsősorban a török és az orosz piac járult hozzá. Az afrikai és közel-keleti régióban az árbevétel nominálisan 15,3 százalékkal, 1,077 milliárd euróra emelkedett az előző évhez képest, Az organikus árbevétel-növekedés 12,6 százalékos volt, melyhez többek között az Egyesült Arab Emirátusok, Algéria és Egyiptom piacán elért kétszámjegyű növekedés járult hozzá. Az észak-amerikai régióban nominálisan 11,3 százalékkal, 3,023 milliárd euróra emelkedett az árbevétel. Bár az Egyesült Államokban visszafogott volt a vásárlókedv, a teljes észak-amerikai régió organikus árbevétele 4,8 százalékkal nőtt. A latin-amerikai régióban nominálisan 0,4 százalékkal, 1,062 milliárd euróra csökkent az árbevétel, azonban organikusan 3,1 százalékos volt a növekedés. Ez a fejlődés leginkább a mexikói piacon elért forgalomnövekedés miatt valósult meg, míg Brazíliában visszaestek a bevételek. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben elért 2,597 milliárd eurós árbevétel nominálisan 13,1 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A 7,4 százalékos organikus növekedésével a régió továbbra is jó teljesítményt nyújtott, ezt a bővülést elsősorban a kínai és az indiai piac kétszámjegyű fejlődése támogatta.
A fejlődő piacok árbevétele – Közép-Európa, Afrika és Közel-Kelet, Latin-Amerika és Ázsia (kivéve Japán) – nominálisan 9,3 százalékkal 7,115 milliárd euróra nőtt 2012-ben. A 7,8 százalékos organikus árbevétel-növekedéshez mindhárom üzletág hozzájárult. A fejlődő piacokon elért forgalom a teljes árbevétel 43 százalékát adta, szemben az előző évi 42 százalékos aránnyal.
2012 negyedik negyedév
A Henkel árbevétele 2012 negyedik negyedévében éves összevetésben 5,3 százalékkal 4,002 milliárd euróra nőtt. A szerves árbevétel-növekedés 4 százalékos volt. Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési kiadások hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 8,4 százalékkal 502 millió euróról 544 millió euróra emelkedett. Az üzemi eredmény (EBIT) az előző év azonos időszakában elért 347 millió euróról 492 millió euróra nőtt 2012 utolsó negyedévében. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) 0,4 százalékponttal, 13,2 százalékról 13,6 százalékra emelkedett. Az árbevétel-arányos megtérülés 2012 negyedik negyedévében 12,3 százalékos volt, ami az előző év azonos időszakában 9,1 százalékot tett ki. A negyedik negyedév korrigált adózás utáni eredménye a kisebbségi részesedések levonása után 12,9 százalékkal 377 millió euróra emelkedett (előző év negyedik negyedév: 334 millió euró). A teljes negyedik negyedéves nettó eredmény 357 millió euró volt, szemben az előző év azonos időszakában elért 212 millió euróval. A 14 millió eurós kisebbségi részesedés levonása után 2012 negyedik negyedévében a nettó eredmény 343 millió euró lett (előző év negyedik negyedév: 203 millió euró). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 13 százalékkal 0,87 euróra emelkedett (előző év azonos negyedéve: 0,77 euró). Ezzel párhuzamosan a névleges érték 0,47 euróról 0,79 euróra nőtt 2012 negyedik negyedévében.
Előrejelzés 2013-ra
A Henkel 2013-as pénzügyi évében 3-5 százalékos organikus árbevétel-növekedésre számít, és előrejelzése szerint valamennyi üzletág bővülése ebben a sávban várható. Az elmúlt években a Henkel számos intézkedést vezetett be, amelyek pozitív hatással voltak a vállalat költségszerkezetére. A Henkel ebben az évben is folyamatosan hozzáigazítja struktúráit az állandóan változó piaci környezethez, szigorú költségkontrollt gyakorolva, különösen az adminisztráció területén. Az üzleti folyamatok optimalizálásával és egységesítésével tovább növeli a szolgáltató központok (Shared Service Centers) szerepét. A tevékenységek összevonásával a Henkel célja, hogy tovább növelje hatékonyságát, és egyben emelje az ügyfélkiszolgálás minőségét. A gyártás és a logisztikai hálózatok optimalizálása is kedvezően befolyásolja majd a költségszerkezetet. Ezek a tényezők a várt árbevétel-növekedéssel együtt pozitívan hatnak majd az idei jövedelmezőségre. A Henkel várakozásai szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés – a 2012-es 14,1 százalékról – 14,5 százalék körüli szintre nő 2013-ban mely eredményjavulásához valamennyi üzletág hozzájárul. A Henkel várakozásai szerint az elsőbbségi részvényenkénti korrigált eredmény 2013-ban körülbelül 10 százalékkal emelkedik.
A jelen dokumentum olyan jövőre vonatkozó állításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vezetőségének jelenlegi becsléseit és feltevéseit tükrözik. A jövőre vonatkozó állításokat a „számít”, „szándékozik”, „tervez”, „jósol”, „feltesz”, „hisz”, „becsül”, „előre jelez” stb. szavak használata jellemzi. Ezek az állítások nem jelentenek garanciát a jövőbeni teljesítményre. A Henkel AG & Co. KGaA és társult vállalkozásai tényleges jövőbeli teljesítménye és eredményei számos kockázattól és bizonytalanságtól függnek, ezért lényegesen eltérhetnek a jövőre vonatkozó állításoktól. Az említett tényezők közül sokat a Henkelnek nem áll módjában befolyásolni vagy pontosan megbecsülni, mint például a jövőbeli gazdasági környezetet, valamint a versenytársak és a piac többi résztvevőjének viselkedését. A Henkel nem tervezi és nem is vállalja semmilyen jövőre vonatkozó állítás aktualizálását.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >