A Henkel kiterjeszti partnerségét a Plastic Bankkal
A Henkel további öt évre kiterjeszti együttműködését a Plastic Bank társadalmi vállalkozással. A 2017-ben elindított partnerség eredményeit követően a Henkel támogatni fogja a folyamatban lévő projekteket Haitin, a Fülöp-szigeteken és Indonéziában, valamint jelentősen hozzájárul több mint 400 egyiptomi Plastic Bank-gyűjtőpont infrastruktúrájának fejlesztéséhez. A Henkel 2020-ban több mint 600 tonna újrahasznosított anyagot – úgynevezett Social Plastic®-et – integrál termékcsomagolásába.
A körforgásos gazdaság iránti elkötelezettségének részeként és a környezetben található műanyag hulladékok ellen a Henkel volt az első globális fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely partnerségre lépett a Plastic Bankkal. A közös cél az óceánok műanyagszennyezésének csökkentése, és a szegénységben élő emberek életének javítása – különösen azokban az országokban, amelyekben nincs hulladékgazdálkodási infrastruktúra. Az ötlet háttérben az áll, hogy az erre kialakított központokba a helyi lakosság visszaviheti az összegyűjtött műanyag hulladékokat, és pénzre, árukra vagy szolgáltatásokra cserélheti azokat. Ez az anyag ezután Social Plastic®-ként visszakerül a műanyag értékláncba.
Az együttműködés kezdete óta a Plastic Bank további gyűjtőközpontokat nyitott Haitin. Továbbá a Henkel segítette a szervezetet az ellátási lánc (supply chain) létrehozásában, hogy biztosítsa az összegyűjtött műanyag hulladékok feldolgozhatóságát és újrahasznosíthatóságát, hogy végül visszakerülhessenek az értékláncba. Az idei év elején a Henkel bevezetett a Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágában több terméket, melyeknek a csomagolása 50 százalékban Social Plastic®-ből áll. Összesen több mint 200 tonna Social Plastic®-et dolgozott fel a Henkel. Ez a mérföldkő külső elismerést kapott: a Henkel elnyerte a Packaging Europe „Legjobb gyakorlat” Fenntarthatósági Díját és az Ecovia Sustainable Beauty Díját a „Fenntartható csomagolás” kategóriában.
Gyűjtési-ökoszisztéma létrehozása Egyiptomban
A kiterjesztett partnerség, amelyet a Henkel Beauty Care fogyasztási cikkek területe és Laundry & Home Care üzletága támogat, továbbra is két szempontra összpontosít: A Social Plastic® vállalati termékcsomagolásba való integrációjának további növelésére és a Plastic Bank globális lábnyomának arányos növelésére annak érdekében, hogy megakadályozzák a műanyag hulladék óceánokba vagy vízi utakba kerülését, és lehetőséget biztosítsanak a rászorulók számára.
A Henkel támogatni fogja a Plastic Bankot a Social Plastic®, mint csomagolási forrás elérhetőségének és integrációjának további javításában. A gyűjtési ökoszisztéma létrehozásával Egyiptomban a Plastic Bank arra számít, hogy évente akár 5000 tonnás kiegészítő gyűjtőkapacitást ér el – ez legfeljebb egymilliárd flakonnak felel meg az öt év alatt.
Átfogó megközelítés a műanyag hulladék problémájának kezelésére
„A Plastic Bank egy értékláncot hoz létre, amely hozzájárul egy jobb világhoz. A Henkellel fennálló partnerségünk jó példa arra, hogy mit lehet elérni az összefogással és örülünk a kiterjesztett együttműködésnek. Együtt valós hozzáadott értéket teremthetünk azzal, hogy átfogó módon kezeljük a hulladékproblémát, miközben segítjük a rászorulókat” – nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank vezérigazgatója.
„A Plastic Bankkal folytatott együttműködés segít nekünk annak a stratégiának a követésében, hogy több újrahasznosított műanyagot implementáljunk termékeink csomagolásába, miközben állandó bevételt biztosítunk a gyűjtők számára. A Plastic Bankkal való partnerség lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk fogyasztóink azon kívánságainak, hogy a környezeti tudatosságot alkalmazzák mindennapi életükben” – mondta Jens-Martin Schwärzler, alelnök, a Beauty Care üzletág vezetője.
„A két évvel ezelőtti összefogás óta szorosan együttműködünk annak érdekében, hogy elkerüljük a műanyag óceánba kerülését, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét, különösen olyan országokban, amelyek nem rendelkeznek hatékony hulladékgazdálkodási infrastruktúrával” – tette hozzá Bruno Piacenza, alelnök, a Laundry & Home Care üzletág vezetője.
„A Plastic Bankkal való együttműködésünk egyedülálló partnerség, amely a mai világ két legnagyobb kihívásával foglalkozik: a műanyag hulladékkal és a rászorulók számára a lehetőségek hiányával. Örülünk, hogy megtehetjük a következő lépéseket – a környezetért és a jobb jövőért még több ember számára Haitin, a Fülöp-szigeteken, Indonéziában és Egyiptomban” – mondta Sylvie Nicol, alelnök, HR vezető, a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
Elkötelezettség a körforgásos gazdaság mellett
A Plastic Bankkal fenntartott partnerség része a Henkel különféle tevékenységeinek, hogy előmozdítsák a körforgásos gazdaságot és elősegítsék a fenntartható csomagolási megoldásokat. A vállalat konkrét csomagolási célokat tűzött ki a műanyag zárt láncú rendszer előmozdítása érdekében: 2025-re az összes csomagolás újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható* lesz, és az újrahasznosított műanyag aránya a fogyasztói cikkek csomagolásában Európában 35%-ra nő. Már ma is sok termékcsomagolás 100%-ban újrahasznosított műanyagból áll.
A fenntarthatóság terén a haladás előremozdítása érdekében a Henkel az értéklánc mentén különböző partnerekkel működik együtt és számos iparági kezdeményezésben vesz részt. Például a vállalat a New Plastics Economy tagja és az Alliance to End Plastic Waste szövetség alapító tagja.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >