A Henkel erősebb szerves árbevétel-növekedést vár
A nehéz piaci környezet ellenére a Henkel erősen kezdte a pénzügyi évet. Nagyon jó szerves árbevétel-növekedést értünk el, és ismét túlteljesítettük piacaink növekedését. Minden üzletágunk hozzájárult a sikerhez, és a kétszámjegyű növekedés fenntartásával tovább erősítettük pozícióinkat a fejlődő piacokon. Továbbra is összpontosítunk a stratégiai prioritásainkra és magabiztosan törekszünk arra, hogy a 2012. évre kitűzött céljainkat elérjük – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A 2011-es pénzügyi évre Rorsted a következő előrejelzést adta: Az erős verseny és az emelkedő alapanyagárak mellett a gazdasági környezet továbbra is kihívásokat tartogat. Folytatnunk kell struktúránk felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk hosszú távú nemzetközi versenyképességünket. A Henkel kis mértékben növelte a szerves árbevétel-növekedéssel kapcsolatos várakozásokat: Meg vagyunk győződve arról, hogy 2011-ben ismét jobb eredményeket érünk el a piaci átlagnál, a szerves növekedés pedig várakozásaink szerint a 3-5 százalékos sáv tetejét éri majd el. Várakozásaink szerint – összhangban a korábbi előrejelzésünkkel – korrigált árbevétel-arányos megtérülésünk (EBIT marzs) körülbelül 13 százalékra nő, valamint az elsőbbségi részvényenkénti korrigált hozam emelkedése pedig 10 százalék körüli értéket ér majd el – tette hozzá Rorsted.
A Henkel árbevétele 2011 első negyedévében 3,823 milliárd euró volt, ez 8,9 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Az árfolyamhatások kiszűrése utáni árbevétel-növekedés 6,8 százalék volt. A szerves árbevétel – tehát az árfolyamhatások és felvásárolások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után – jelentős mértékben, 7,2 százalékkal nőtt. Ehhez a pozitív változáshoz a Henkel valamennyi üzletága hozzájárult. Részben az erős mennyiségnövekedésnek köszönhető, hogy a Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág 1,6 százalékos növekedést ért el. A Kozmetika üzletág 5,7 százalékos szerves árbevétel-növekedése még az előző év azonos negyedévének kiváló eredményeit is túlszárnyalta, ami jelentős növekedést jelent a releváns piacokon. Az árak és mennyiségek növekedésével elért 11,5 százalékos szerves növekedéssel az Adhesive Technologies üzletág is az előző év azonos negyedévének kedvező eredményeit javította tovább. Ennek eredményeképp, a Henkel mindhárom üzletága tovább növelte globális piaci részesedését.
Az egyszeri bevételek, egyszeri költségek és átszervezési költségek hatásának kiszűrésével a korrigált üzemi eredmény 12,1 százalékkal, 421 millió euróról 473 millió euróra nőtt. Az üzemi eredmény (EBIT) 1,9 százalékkal, 422 millió euróról 430 millió euróra növekedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) 0,4 százalék ponttal, 12,0 százalékról 12,4 százalékra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 11,2 százalékot ért el az előző év azonos időszakának 12,0 százalékos értékével szemben.
Az üzletágak teljesítménye
A továbbra is erős versennyel jellemezhető környezet ellenére a Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágának árbevétele 2,2 százalékkal 1,072 milliárd euróra nőtt. A szerves árbevétel 1,6 százalékkal nőtt, amely elsősorban azon jelentős, 4,8 százalékos mennyiségnövekedésnek köszönhető, amely ellensúlyozta az árszintek csökkenését.
Az üzemi eredmény összesen 100 millió euró volt – az előző év azonos negyedévében 151 millió euró –, amelyet a termelési telephelyek optimalizálását célzó átszervezési költségek is befolyásoltak. A növekvő alapanyagköltségek és az értékesítési árak csökkenése miatt, a korrigált üzemi eredmény 133 millió eurós értéke és a korrigált árbevétel-arányos megtérülés 12,4 százalékos értéke is kis mértékben elmaradt a 2010-es év első negyedévének eredményeitől.
A Kozmetika üzletág nagyon erős negyedévvel indította a 2011-es évet. Az árbevétel még az előző év azonos negyedévének kiváló eredményeit is túlszárnyalta 7,7 százalékkal, és 821 millió eurót ért el. A szerves árbevétel 5,7 százalékkal növekedett, így jóval túlszárnyalta piacainak növekedését. A sikeres fejlődés az üzletág folyamatos innovációjának és a számos új termék bevezetésének köszönhető.
Az üzemi eredmény 12,6 százalékkal 112 millió euróra nőtt. A korrigált üzemi eredmény még nagyobb mértékben, 15,1 százalékkal 113 millió euróra emelkedett. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,9 százalékponttal 13,8 százalékra emelkedett, ami új rekordnak számít az első negyedévben.
Az Adhesive Technologies üzletág folytatta dinamikus növekedést 2011 első negyedévében, így árbevétele jelentős mértékben, 14,1 százalékkal növekedett és 1,884 milliárd eurót ért el. A szerves növekedés, amely a jelentős mennyiségnövekedésnek és az értékesítési ár emelkedésének köszönhető, 11,5 százalékot ért el, így jelentősen meghaladta a piac fejlődését.
Bár az alapanyagárak és csomagolási költségek emelkedése jelentős negatív hatással járt, az üzemi eredmény 31,6 százalékkal 244 millió euróra nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest, mivel a hatékonyságnövelési intézkedések és az értékesítési ár emelkedése bőven ellensúlyozta a költségnövekedést. A korrigált üzemi eredmény szintén arányaiban lényegesen nagyobb mértékben, 22,6 százalékkal 247 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 0,9 százalékponttal 13,1 százalékra javult.
Árbevétel- és nyereség-előrejelzés 2011-re
Az erős első negyedév után a Henkel biztos abban, hogy szerves árbevétel-növekedése ismét felülmúlja piacai növekedését. A Henkel jelenlegi várakozásai szerint, a szerves árbevétel-növekedés a 3–5 százalékos sáv tetején (korábban: belül) lesz. A Henkel megerősíti a korrigált árbevétel-arányos megtérülésre (EBIT) vonatkozó 13 százalékos (2010: 12,3 százalék) várakozást, valamint az elsőbbségi részvényenkénti korrigált eredmény 10 százalék körüli növekedését is. A Henkel ezt az előrejelzést az értékesítési árak általa várt növekedésére, illetve a vállalati struktúra piaci feltételekhez történő folyamatos igazítására alapozza. Ezekkel az intézkedésekkel és a szigorú költségellenőrzéssel a Henkel célja, hogy kiegyenlítse az emelkedő alapanyagárak pénzügyi eredményeire gyakorolt hatását.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >