Kevesebb édesség fogyhat a magyar piacon az ünnepekben, de növekvő értékben
Az édességgyártók várakozásai szerint kevesebb szezonális édesség fogyhat el idén a hazai piacon, az értéket tekintve azonban enyhe növekedéssel számolnak – írta szerdai számában a Magyar Nemzet.
A várakozások szerint az idén mintegy nyolcmillió csokoládéfigurát és 3500 tonna szaloncukrot visznek haza a magyar boltokból. A teljes decemberi forgalom elérheti az ötvenmilliárd forintot.
Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára a lapnak azt mondta: az elmúlt években a minőség irányába terelődött a forgalom, sokan inkább kevesebb, de jobb minőségű desszertet választanak a karácsonyi időszakban. A választék nagyon széles, a gyártók egész évben készülnek a szezonra, s idén is számos újdonság jelenik meg a piacon. A szakember szerint a kínálatban egyre nagyobb szerep jut a különleges szaloncukroknak és édességeknek, az organikus, a bio és a vegán termékek száma dinamikusan emelkedik. A legtöbben ugyanakkor így is a hagyományos ízekhez ragaszkodnak. A szövetség által készített felmérés arról tanúskodik, hogy a magyarok többsége még mindig a zselés szaloncukor mellett teszi le a voksát.
Az árakban enyhe emelkedésre számíthatnak idén a vásárlók, az alapanyag mellett ugyanis szinte minden termelési tényező ára nőtt, a drágulást pedig egyetlen gyártó sem tudja lenyelni. A szövetség főtitkára szerint mindazonáltal az elmúlt hónapokban tapasztalt árrobbanás hatása jelentősebb mértékben csak jövőre mutatkozik majd meg az édességek piacán. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kevésbé volt szempont a fenntarthatóság karácsonykor
A Rondo Hullámkartongyártó Kft. a magyarok karácsonyi ajándékcsomagolási szokásait vizsgálta –…
Tovább olvasom >NIQ: A Lidl és a Marks&Spencer a karácsonyi verseny győztesei az Egyesült Királyságban
Az NIQ iparági adatainak tanúsága szerint a Lidl mellett a…
Tovább olvasom >Közönségdíjas lett a Lidl karácsonyi reklámfilmje
A Lidl Magyarország „Különleges pillanatok csodája: egy varázslatos karácsony!” című karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >