A GfK Csoport bemutatta az új globális és digitális jövőre vonatkozó stratégiáját
A GfK, a világ negyedik legnagyobb piackutató vállalata, 2012. január 1-től új vállalati stratégia alapján fog működni.
Az új stratégia úgy került megtervezésre, hogy igazodjon a piackutató iparágban végbemenő átalakulásokhoz, innovációkhoz, és az ügyfelek változó igényeihez. Ezek mellett kihasználja az egyre inkább globalizálódó és digitalizálódó világ előnyeit.
Egy jövőbe történő beruházást alapozott meg a GfK kitűnő teljesítménye. „A helyzetünk ugyan nagyon szilárd, de azért időről időre leltárt kell készítenünk annak érdekében, hogy nyitottak legyünk az új és ismeretlen dolgokra, és amikor eljön az ideje, újra kitaláljuk magunkat” – mondta Dr. Klaus L. Wübbenhorst professzor, a GfK SE elnök-vezérigazgatója.
A GfK 2010 őszén indította útjára a „Where to play and how to win” elnevezésű kezdeményezést, mely elemezte a GfK termék- és szolgáltatáspalettáját. Ennek az elemzésnek az eredményei segítették a GfK új, “Own the future” elnevezésű vállalati stratégiájának kifejlesztését, amely az előző “Fit for going public” (1995), “Triple Ten” (2000) és “Five Star Initiative” (2005) stratégiák vonalát követi. Az új stratégia megteremti a vállalat fejlődésének alapjait az elkövetkező évekre.
A GfK új stratégiája két új szektorban koncentrálja üzleti tevékenységét, és vonja össze portfólióját. A Consumer Choices (Fogyasztói választás) és Consumer Experiences (Fogyasztói élmény) szektorok lehetővé teszik a vállalat számára, hogy a médiahasználattól a reklámmegjelenésen át a fogyasztók vásárlási viselkedéséig a teljes beszerzési ciklust lefedje.
„Az új stratégiai irány lényeges fejlődést jelent, és a GfK sikerét eredményező kezdeményezések logikus fejleménye, kiteljesedése. A világ minden részén élő fogyasztók mélyreható ismerete továbbra is minden tevékenységünk központi eleme marad” – mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.
Új szektorszerkezet: Consumer Choices és Consumer Experiences
A Consumer Choices (Fogyasztói választás) szektor a piacméret, a piaci forgalom, valamint a médiakonvergencia és értékesítési csatornák területére összpontosít. Nagyon részletes, pontos és aktuális adatokat szállít, amelyek tükrözik a fogyasztók választásait és cselekedeteit. A jelenlegi Kereskedelem és Technológia szektor és a Média szektor TV, rádió és nyomtatott sajtó mérési üzletágai kerülnek bele az új Consumer Choices (Fogyasztói választás) szektorba.
A Consumer Experiences (Fogyasztói tapasztalat) szektor a fogyasztói attitűdökre és viselkedésre összpontosít. Mindkét terület nagyon kreatív, erőteljes és rugalmas módszerek használatával kerül vizsgálatra. A jelenlegi Custom Research üzletág, valamint a Média szektor ad hoc kutatása alkotja majd ezt az új szektort.
Egy GfK
A két új szektor új globális és regionális csoportokat indít útjára. A helyi irodákkal együtt ezek a csapatok standardizált, globális piackutatási megoldásokat biztosítanak az ügyfelek számára.
Az új stratégia általános célja, hogy ösztönözze a növekedést. A GfK ennek megfelelően ambiciózus pénzügyi célokat tűzött ki maga elé. Célja, hogy 2015 végére 2 milliárd euró körüli értékesítést érjen el, és a következő öt év során jelentősen felülmúlja a piackutatási szektor egészét, valamint 2 százalékkal magasabb szerves növekedést érjen el, mint a piac. A korrigált üzemi eredményen alapuló nyereségkulcs tükrözni fogja ezt az erős növekedést, és 2015 végére várhatóan 16 százalék körüli szintet ér el.
A GfK Igazgatótanácsa és a Felügyelő Bizottság minden tagja teljes mértékben támogatja az új stratégiát. Petra Heinlein, a GfK SE Custom Research szektoráért felelős Igazgatótanácsi tagja számára az „Own the future” új mérföldkövet jelent a GfK történetében. Véleménye szerint a GfK most jobban felkészült a jövőre, mint korábban bármikor.
Az új struktúra 2012. január 1-től lép életbe. Az addig tartó időszakban a GfK létrehozza azokat a csapatokat és folyamatokat, melyek a “Own the future” stratégia alkalmazásához szükségesek.
A GfK kiválóan kezdte a jelenlegi pénzügyi évet, jelentős növekedést ért el az értékesítés és a bevételek területén. 2011 első öt hónapjának végén a rendelések állománya a tervezett éves értékesítés 73,2 százalékát fedte le, ami emelkedést jelent az előző év 70,7 százalékához képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >