A Gerbeaud a csokipiacra készül
Az elmúlt két évben több százmillió forintot fordított fejlesztésekre a Gerbeaud cukrászdát, a Gerbeaud Sörházat és az idén Michelin-csillaggal díjazott Onyx éttermet üzemeltető Gerbeaud Gasztronómia Kft. – nyilatkozta a Világgazdaságnak Pintér Katalin, a cég résztulajdonosa, ügyvezető igazgatója.
A társaság megújítását célzó fejlesztések egyik fő eleme az volt, hogy a Prielle Kornélia utcában található üzemüket kibővítették egy csokoládémanufaktúrával, a belvárosi cukrászda épületében pedig létrehoztak egy cukrászműhelyt, fagylaltkészítő helyiséget, valamint egy péküzemet. Ezeknek köszönhetően gyakorlatilag az összes torta, péksütemény és édesség a helyszínen, frissen készül. „Az említett beruházásoknál csupán a gépek és a technika beszerzése 150 millió forintba került” – mondta az ügyvezető, hozzátéve, hogy az idén év elején az Onyx étterem felújítására is 200 millió forintot fordítottak – írja a gazdasági lap.
A „gyártás” fejlesztésével párhuzamosan a cukrászda kínálata is fokozatosan megváltozott, megújult, s a különböző sütemények mellett megjelentek az úgynevezett „tányérdesszertek” is. Ezek olyan összetettebb és látványosabb különlegességek, amelyek általában egy fő összetevőből, öntetből és díszítőelemből állnak, ennek megfelelően az áruk is magasabb. „Mióta áprilisban felkerültek a tányérdesszertek az árlapunkra, egyre inkább eltolódott az irányukba a vendégek fogyasztása, ennek köszönhetően az egy asztalra jutó költés is 20-25 százalékkal nőtt” – számolt be a megújulás egyik már most érezhető, számukra pozitív hatásáról Pintér Katalin.
A cég terveiről az ügyvezető elmondta, hogy erősítenék a külföldi jelenlétüket, így a Japánban található két egységük mellé szeptemberben Bahreinben is nyitnának egy cukrászdát, az erről szóló tárgyalások már célegyenesben vannak. Az eredeti tervek szerint ennek már május elsején meg kellett volna történnie, de az ottani zavargások közbeszóltak. Emellett tárgyalnak más országokban való megjelenésről is, de ezek a megbeszélések még kezdeti fázisban vannak. Itthon a csokoládéüzemüket szeretnék tovább bővíteni – ennek kapacitása jelenleg csak arra elég, hogy a cukrászdát, illetve az eseti céges megrendeléseket kielégítse –, és tervezik, hogy prémium kategóriájú csokoládétermékekkel jelennek majd meg a kereskedelmi láncok polcain. A közel 200 alkalmazottat foglalkoztató cég forgalma 2009-ben másfél milliárd forint volt, tavaly ez valamelyest nőtt – közli a Világgazdaság nyomán a hirszerzo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >