A Föld napja – A Google a klímaválságra figyelmeztet a Föld napján
A Google nyitólapján látható műholdképek a klímaválságra hívják fel a figyelmet, hogy a Föld napja alkalmából emlékeztessék a felhasználókat az emberi tevékenység éghajlatra és környezetre gyakorolt hatására.
A műholdfelvételek a Kilimandzsáró csúcsáról eltűnő gleccsereket, a Nagy-korallzátony fehéredését, a németországi erdőirtást és a grönlandi gleccserek olvadását mutatják – számolt be róla a The Guardian.
A mai Google doodle négy gifből áll, amelyeket az Ocean Agency nonprofit szervezet által biztosított műholdfelvételek és fotók alapján készítettek, és amelyek a nap folyamán váltakoznak majd.
A sokkoló felvételek a tanzániai Kilimandzsáró csúcsáról visszahúzódó gleccsereket mutatják 1986 decembere és 2020 között, valamint a grönlandi Sermersooq gleccsereinek olvadását 2000 decembere és 2020 között. Más képek az ausztráliai Nagy-korallzátonyon a Lizard-sziget közelében készültek, és a korallfehéredést ábrázolják 2016 márciusa és 2017 októbere között, továbbá a németországi Elendben zajlott erdőirtást dokumentálják 1995 decembere és 2020 között.
„Szemünk előtt alakul át világunk fizikai megjelenése és élővilága, ezt hangsúlyozzák ezek a képek, ezért nincs vesztegetni való időnk” – fogalmazott Lesley Hughes éghajlati tanácsadó, a sydney-i Macquarie Egyetem biológiaprofesszora a korallfehéredésről szólva.
A Google által közzétett képek a vállalat szerint „arra ösztönöznek mindenkit, hogy ha látszólag apróságot is, de tegyen valamit, ami segít Földünkön”.
Hughes szerint a képek jól tükrözik a legutóbbi klímacsúcs jelentését, és fontosak a figyelemfelkeltés szempontjából. Fontosnak tartja, hogy az embereket emlékeztessék rá, csak azért, mert szép nap van, az éghajlatváltozás nem tűnt el.
Az Alphabet, a Google anyavállalata állítása szerint 2007 óta szén-dioxid-semleges, és azt tervezi, hogy 2030-ra már minden adatközpontját teljes egészében megújuló energiával fogja működtetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Tíz pontos klímavédelmi útmutató: azonnali cselekvésre van szükség
A klímaváltozás már nem csak egy távoli fenyegetés, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >