A fogyasztók háromnegyede szkennelt már QR-kódot élelmiszer- vagy italtermékeken
A fogyasztók mintegy 75%-a állítja, hogy szkennelt már QR-kódot élelmiszer- vagy italtermékeken, és fele rendszeresen megteszi ezt – derült ki az Appinio piackutató cég új tanulmányából, amelyet a spiritsEUROPE megbízásából készített.

A fogyasztók Európa-szerte egyértelmű hozzáadott értéket látnak abban, hogy a termékinformációkat digitális címkéken keresztül érhetik el
Az öt európai országban – Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Csehországban – végzett felmérés szerint majdnem mindenki (95%), aki QR-kódot szkennel a termékeken, úgy véli, hogy a QR-kódok „hasznos módot kínálnak a részletes termékinformációk megszerzésére”.
A tanulmány szerint a digitális címkék legnagyobb előnyeként a kényelmet, a megbízhatóságot és az információk olvashatóságát említik.
A válaszadók nagy többsége (87%) támogatja továbbá azokat a politikákat, amelyek biztosítják, hogy a digitálisan közölt termékspecifikus információk a valóságnak megfeleljenek és pontosak legyenek.
„A fogyasztók Európa-szerte egyértelmű hozzáadott értéket látnak abban, hogy a termékinformációkat digitális címkéken keresztül érhetik el – és pontosan ezt teszik ezrével minden egyes nap”– nyilatkozta Ulrich Adam, a spiritsEUROPE főigazgatója. „Az élelmiszerek címkézésére vonatkozó uniós szabályok közelgő felülvizsgálata lehetőséget kínál arra, hogy szabályozzuk az e-címkék használatát az élelmiszer- és italkészítményeken. Felszólítjuk az Európai Bizottságot, hogy ne szalassza el ezt az egyedülálló lehetőséget, és a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló rendeletre irányuló készülő javaslatba foglaljon bele az e-címkékre vonatkozó rendelkezéseket.”
Tavaly a spiritsEUROPE a borágazattal közösen elindította az U-Label-t, egy e-címkézési kezdeményezést, amely lehetővé tette a fogyasztók számára, hogy egy QR-kód segítségével hozzáférjenek az általuk vásárolt borokkal és szeszes italokkal kapcsolatos információkhoz.
„Politikai iránymutatásra és szabályokra van szükségünk ahhoz, hogy ezt az innovatív, előremutató megközelítést továbbfejlesszük, és biztosítsuk, hogy a digitális fogyasztói információk valósághűek, megbízhatóak és pontosak legyenek” – tette hozzá Adam.
Kapcsolódó cikkeink
QR-kód kerül a Barilla egyes tésztatermékeire
Barilla QR-kódokat helyezett el tíz legnépszerűbb tésztájának csomagolásán a látássérült…
Tovább olvasom >Bár nem FMCG innováció, de lenyűgöző ez a taxi! (Videó)
Egyrészt teljesen önjáró, sofőr nélküli taxi, másrészt maximális állampolgári kontroll!…
Tovább olvasom >Csak minden ötödik magyar táplálkozik tudatosan
A magyarok több mint fele heti 3 órát sem mozog,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mosogatásmentes Napot hirdettek a Víz Világnapjára
A klímaváltozás hatásait sajnos egyre inkább érezzük a saját bőrünkön.…
Tovább olvasom >A Lidl az UEFA EURO 2024 hivatalos partnere
A Lidl az UEFA EURO 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság és az…
Tovább olvasom >Kutatás: környezettudatosabbak az idősek a drogériai termékek vásárlásakor
Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság…
Tovább olvasom >