A férfias ital

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 03. 28. 08:00

Férfias ital a sör – e vélekedést pedig a GfK Hungária és a Szonda Ipsos PMX adatbázisának 2006. II. féléves adatai is alátámasztják. A számos választható ital közül ez az, amelynek fogyasztói köre talán a legszembeötlőbb nem, kor, végzettség és státus szerinti jellemzőket mutatja.A 15 évnél idősebb teljes lakosságot vizsgálva megállapítható, hogy minden második ember fogyaszt sört. A férfilakosság körében ez az arány némiképp magasabb, 58 százalékot ér el. A 15–17 éves korosztálynak már közel 43 százaléka fogyaszt sört – többségük (26 százalék) azonban kifejezetten ritkán. A 18–29 éves korosztályban már 44 százalékot tesz ki a fogyasztók tábora. A legintenzívebb, úgynevezett „heavy” fogyasztók a 40–59 éves korosztályba tartoznak. A fogyasztók végzettségét vizsgálva pedig meg­állapítható, hogy a főiskolai és egyetemi végzettséggel rendelkezők azok, akiknek legnagyobb hányada – 59 százalékuk – otthon is fogyaszt sört.

Kapcsolódó cikkeink