Tíz új áruházat nyitna a Praktiker
Harmincezres vonzáskörzettel rendelkező, dunántúli városokban folytatná mini áruházas expanzióját a Praktiker a következő három évben. A barkácslánc felújította valamennyi nagyáruházát, hogy teret nyisson új értékesítési koncepciójának.
A Praktiker Sátoraljaújhelyen és Komáromban nyitotta meg első mini áruházát Magyarországon teszt jelleggel. A formátum – az első forgalmi adatok szerint – beváltotta a hozzáfűzött reményeket, elsősorban a hazai vásárlóknak köszönhetően. Sátoraljaújhelyen minden tízedik, Komáromban minden harmadik vásárló érkezett a határon túlról, s fizetett euróval. A következtetéseket levonva a Praktiker elsősorban a Dunántúlon fogja folytatni terjeszkedését a következő három évben. Jelenleg is olyan településeket vizsgál, amelyek vonzáskörzetében legalább 30 ezren élnek. Ezekben a városokban 1000-1500 négyzetméteres üzletegységeket bérelne, s áruházanként 4000-5000 féle árucikket árusítana a helyi igények gyors kiszolgálása érdekében. A Praktiker hazai leányvállalata jelenleg a német anyavállalat jóváhagyására vár az expanzió folytatásához. A barkácslánc az elkövetkezendő 2-3 évben nem tervezi közepes és nagy alapterületű áruházak megnyitását, esetleg átvételét Magyarországon.
A Praktiker felújította és átrendezte 19 nagy alapterületű áruházát, ezzel egy időben 15 százalékkal csökkentette polcainak számát és kínálatát. Az üzletegységek újragondolása egy új értékesítési stratégiát követ, amely szerint több teret, jobb átláthatóságot biztosít a Praktiker az egyes termékcsoportoknak, s polcok helyett az úgynevezett palettás kihelyezés is hangsúlyos lesz. A szortiment optimalizálása folytatódni fog a jövőben is, hogy a Praktiker minél jobban megfeleljen a vásárlói igényeknek az árukészletével.
A Praktiker tapasztalatai szerint a hazai vevők csak a legszükségesebbeket veszik meg a barkácsáuházak kínálatából, s mindent olcsóbban szeretnének elérni, mint az eredeti ára. A festés és a lakásszépítés egyszerűsített változatai mellett már ismét elkezdtek a vásárlók felújítani, de csak nagyon alacsony szinten. Ami új jelenség, hogy a vevőkör elkezdett polarizálódni, s a vásárlók a hipermarketben veszik meg az alacsonyáras non-food termékeket, a barkácsáruházakba leginkább minőségi, jó ár-érték aránnyal rendelkező árucikkekért mennek.
A Praktiker szerint 2013-ban a 370 milliárd forintosra becsült hazai barkácspiac zuhanása lassulni vagy megállni fog, és esetleg tovább tisztul a piac a külső gazdasági környezet hatásai miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >