A DS Smith új fenntarthatósági stratégiát indít – „A jelenben a jövőért”
A DS Smith ambiciózus kétlépcsős fenntarthatósági stratégiával erősíti a körforgásos gazdaság iránti elkötelezettségét Budapest, 2020. szeptember 29. – A DS Smith FTSE 100 vállalatként, mint a fenntartható csomagolási megoldások egyik vezető szállítója, ma tette közzé „A jelenben a jövőért” elnevezésű új fenntarthatósági jövőképét és stratégiáját, amellyel jelentős vállalásokat és célkitűzéseket tett a következő évtizedre.
Az innovatív kétlépcsős „A jelenben a jövőért” megközelítéssel a DS Smith továbbra is a körforgásos gazdaságra való áttérésre összpontosít; partneri viszonyt alakít ki vevőivel, közösségekkel, kormányokkal és véleményvezérekkel annak érdekében, hogy az alapanyagok minél hosszabb ideig használatban legyenek, csökkentsék a keletkező hulladékot és elősegítsék a természet megújulását. Továbbra is arra törekszik, hogy csökkentse a CO₂ kibocsátást és a vízfogyasztást, valamint óvja a biodiverzitást.
Miles Roberts, DS Smith Group CEO elmondta: „Reagálva a változó világra, amelyben élünk és működünk, kulcsfontosságú, hogy továbbra is a csomagolási megoldások újraértelmezésére törekedjünk és a körforgást tartsuk üzletünk középpontjában. Az új stratégiánk lehetővé teszi, hogy egy stabil körforgásos üzleti modellen túl, átfogóbb megoldásokat nyújtsunk partnereinknek és a szélesebb társadalomnak is – helyettesítsük a nemkívánatos műanyagokat, csökkentsük a CO₂ kibocsátást az ellátási láncok mentén és innovatív, újrahasznosítható megoldásokat biztosítsunk.”
A vállalat stratégiája négy kulcsfontosságú pillért határoz meg azon
elkötelezettségének folyamatos szem előtt tartásával, hogy 30%-kal csökkentse a CO₂ kibocsátását a 2015. évi bázishoz képest, valamint gondoskodjon erdeiről és azok biológiai sokféleségéről mindenhol, ahol a vállalat jelen van. A stratégia kulcsfontosságú területei a DS Smith fenntartható növekedését ösztönzik az ambiciózus célkitűzések révén:
– A körforgásos alapanyagáramlás erősítése tudatos csomagolástervezéssel – a vállalat 2023-ra 100%-ban újrahasznosítható vagy újra használható csomagolásokat fog gyártani. Emellett törekszik arra, hogy 2030-tól az összes csomagolási megoldása újra legyen hasznosítva vagy újra fel legyen használva.
– A természeti erőforrások megóvása az alapanyagok hatékonyabb felhasználásával – 2025-re a vállalat által újonnan kidolgozott valamennyi csomagolási megoldás az
ellátási láncokra optimalizált rost felhasználással fog készülni és törekszik arra, hogy 2030-ra a vállalat által gyártott minden csomagolás esetében megtörténjen az anyagfelhasználás optimalizálása.
– A hulladék és a környezetszennyezés csökkentése körforgásos rendszerbe illeszthető megoldások révén – 2025-re 1 milliárd darab „nemkívánatos műanyagot” távolít el a szupermarketek polcairól, 250.000 teherautót vesz le az utakról és partnereivel DS Smith – együttműködve megoldást keres a „nehezen újrahasznosítható” csomagolások kezelésére. Törekszik arra, hogy 2030-ra a csomagolási megoldások és az újrahasznosítás révén lehetővé tegye a körforgásos gazdaság szerinti működés elmélyítését, ennek részeként a nemkívánatos műanyagok lecserélését, elősegítse partnerei szén-dioxid kibocsátásának csökkentését és a keletkező csomagolási hulladékok kiküszöbölését.
– Szemléletformálás a körforgásos gazdaságra való átállás elősegítése érdekében –
2025-ig minden munkatársával ismerteti a körforgásos gazdaság szerinti működés
jelentőségét, valamint 2030-ig társadalmi szerepvállalása révén további 5 millió
embert kíván megszólítani a körforgásos gazdaság és életmód fontosságának
ismertetése céljából Wouter van Tol, Head of Sustainability, Community and Government Affairs hozzátette: „A jelenben a jövőért” stratégia a DS Smith-t a csomagolóipar élvonalába helyezi, és világos tervet határoz meg az azonnali kihívások kezelésére, miközben a jövő generációinak igényeivel is foglalkozik a körforgásos gazdaság elveihez igazodó megoldások létrehozásával. A teljes
rendszerszemlélettel óriási lehetőségünk nyílik arra, hogy jelentős előrelépést tegyünk a környezeti, társadalmi és kormányzati felelősségvállalás terén.”
A stratégiai áttekintés része „A jelenben a jövőért” fenntarthatósági stratégia, mely kilenc hosszú távú fenntarthatósági célt tűzött ki annak érdekében, hogy a DS Smith a fenntartható csomagolási megoldások vezető szállítója legyen. Az elmúlt évben a DS Smith számos fenntarthatósági mérföldkövet ért el, többek között 2019-ben 11%-kal csökkentette az CO2 kibocsátását a 2015-ös értékhez képest, valamint az összes telephelye csatlakozott közösségi programokhoz, ezzel több mint 50 embert foglalkoztatva.
A nemzetközi csomagolóipari vállalat több mint 17 milliárd dobozt gyártott a 2019/20-as üzleti évben, ugyanakkor évi 6 millió tonna hullámkarton és papír újrahasznosítással Európa legnagyobb karton- és papír- újrafeldolgozója, egyben nettó pozitív újrahasznosító. A DS Smith az Ellen MacArthur Alapítvány 16 stratégiai partnerének egyike. Az Ellen MacArthur Alapítvány a körforgásos gazdaság elismert globális szaktekintélye.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >