A COOP Csoport megkezdte új, hosszú távú stratégiájának kidolgozását új vezetőjével
A CO-OP Hungary Zrt. közgyűlése új elnök-vezérigazgatót választott csütörtökön Csepeli Lajos személyében a leköszönő vezérigazgató helyett. A tulajdonosok elfogadták a társaság beszámolóját, valamint az idei évre vonatkozó üzleti tervét is. Az eseményen Csepeli Lajos bejelentette: a meglévő pozíciók megőrzése mellett további növekedésre, és ennek érdekében új stratégiára van szükség.
A COOP Gazdasági Csoport tavalyi bevétele 530 milliárd forint volt, ez 20 milliárddal haladja meg az előző évit. A Csoport sikerrel lebonyolította 63 Match, illetve Profi üzlet átvételét, amelyek a tervek szerint 15 milliárdos forgalmat bonyolítanak az idei évben. Tavaly két új régió is csatlakozott a COOP Csoporthoz: a Piliscsoport Kft. és a Polus-Coop Zrt. által az üzletlánc 111 taggal bővült.
„A tavalyi év gazdasági fejleményei nem kedveztek a kiskereskedelemnek” – jelentette ki az eseményen a piaci környezet általános értékelésében Vadász Gusztáv. A CO-OP Hungary Zrt. gazdasági igazgatója kifejtette: 2012-ben a reálkeresetek számottevő csökkenése érzékelhető volt a kiskereskedelmi termékforgalom alakulásában is, és ez a kedvezőtlen folyamat idén még nem fordul növekedésbe. Vadász Gusztáv példaként az év első hónapjainak statisztikai adatait hozta, amelyek kismértékű csökkenést mutattak.
A gazdasági igazgató kiemelte: a fogyasztók fokozott árérzékenysége miatt a kiskereskedelmi verseny továbbra is kiélezett marad, valamint egyelőre kérdéses, milyen kihívásokat támaszt majd az újonnan felálló trafikok forgalomra gyakorolt hatása, és az elektronikus útdíj rendszerének várható bevezetése. Vadász Gusztáv hozzátette: a fokozódó verseny ellenére a COOP Gazdasági Csoport megőrizte pozícióját a piacon. Ebben a folyamatban nagy szerepet kapott a Csoport informatikai és boltmegújítási programja, a bolthálózat bővülése, a törzsvásárlói programok további kiterjesztése, valamint a CO-OP HITEL Zrt. eredménye is.
A tulajdonosok elfogadták a korábbi vezérigazgató, Murányi László lemondását. Leköszönő beszédében a korábbi vezető kijelentette: a COOP sikerének titka mindig is a folyamatosság és a változás összhangjában volt. A 2006-ban elfogadott középtávú stratégia következetes végrehajtása jelentette azt a folyamatosságot a cégcsoport számára, amelynek eredményeképp az elmúlt években fejlődni tudott. A cégcsoport a jelenlegi kihívásokra most a hosszú távú stratégiai célok kitűzésével és megvalósításával reagál – jelentette ki Murányi László, aki szerint ennek a végrehajtásához olyan vezetőre van szükség, aki a feladatot tartósan vállalni tudja. A közgyűlés a stratégiai kidolgozásának időszakára Csepeli Lajost vezérigazgatónak megválasztotta.
Csepeli az eseményen elmondta: mára egyértelművé vált, hogy a megváltozott piaci és gazdasági környezetben számos üzletpolitikai kérdést újra kell gondolni a COOP Gazdasági Csoport által elért pozíciók megőrzéséhez és további erősítéséhez. Az új vezérigazgató az eddig is jól működő programok közt említette a cégcsoport informatikai fejlesztéseit, az oktatási programot, valamint a társadalmi szerepvállalás kérdését.
Az elnök-vezérigazgató kijelentette: az igazgatóság megkezdte az új stratégia kidolgozását, amely biztosítja a COOP Gazdasági Csoport megváltozott gazdasági helyzethez való alkalmazkodását és további erősödését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >