A Coop a Tesco nyomába ered

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 11. 26. 12:50

A szűkülő piacon kíméletlen árverseny és átrendeződés zajlik a kiskereskedelmi láncok között – írja a Heti Válasz.

Az év elején a francia Auchan átvette a veszteséges Cora hipermarketeket a belga–francia Delhaize csoporttól. A csoport másik két tagjára, a Match-re a Profira a két legnagyobb magyar lánc, a franchise-hálózatokat működtető CBA és a Coop közösen pályázott. A külföldi tulajdonos azonban nem a cégeket, hanem az egyes boltokat kezdte árulni, így a CBA és a Coop is külön tárgyalt, 48, illetve 62 Match- és Profi-boltot vásárolva fel.

A CBA szerzeményei Budapesten és környékén helyezkednek el, néhány hónap múlva már a felsőkategóriás Príma üzletek számát fogják gyarapítani. A Coop inkább a vidéki Match- és Profi-boltokat veszi át, jelenlegi 14-15 százalékos piaci részesedése 20 százalék fölé kerülhet. Mindkét cég saját erőt és kereskedelmi banki hitelt nevez meg a vásárlás forrásaként, és hangsúlyozzák: az összes dolgozót átveszik.


A boltvásárlások révén a két magyar lánc súlya 32,5 százalékról 34,25 százalékra nő a 13 élelmiszer-üzletlánc összesített árbevétele alapján. Csökken tehát a magyar piac közel felét birtokló nemzetközi hálózatok részesedése, a CBA és a Coop ugyanakkor egymást is gyengítő küzdelmet is folytat, a piacnak ugyanazt a részét célozva meg. A versengésben egyelőre a Coop tűnik sikeresebbnek, a CBA-tól nemrég levált három regionális vállalkozás átvétele révén a második helyre ugorhat a brit Tesco mögött a kiskereskedelmi láncok rangsorában. Idén 540 milliárd forintra nőhet a Coop árbevétele a tavalyi 510 milliárd után, jövőre pedig 630 milliárddal számol, s ez alapján a legnagyobb magyar tulajdonú üzletlánccá léphet elő. (hetivalasz.hu)

Kapcsolódó cikkeink