A Coca-Cola palack csókjai
A Coca-Cola híres kontúrpalackja 2015-ben ünnepli a 100. születésnapját. A dizájn még mindig különleges, jellegzetes és rendületlenül őrzi helyét minden idők leghíresebb üdítőital-csomagolásai között. A kontúrpalack 1915-ös megszületése óta emblematikus státuszt vívott ki magának, mint a felfrissülés és a boldogság egyik jelképe. A Coca-Cola kontúrpalack centenáriumát ünneplő kampány kommunikációs eszközök széles tárházát sorakoztatja fel, és rekord ideig, hat hónapon keresztül tart a márka aktiválása hazánkban.
A Coca-Cola egyedi kontúrüvege 100 éve van jelen világszerte, és ez alatt az idő alatt a márka hosszú távú kapcsolatot alakított ki a fogyasztóival. A Coca-Cola ezt az évfordulót egy hat hónapig tartó integrált kampánnyal ünnepli, mely márciustól indul Magyarországon. Máig hiteles innováció A Coca-Cola kontúrpalackot azért alkották meg, hogy megkülönböztesse a márkát a másolatokkal szemben. A felkérés szerint a The Coca-Cola Company olyan egyedi formatervet várt, amely alapján az ember akkor is felismeri a Coca-Cola üveget, ha sötétben tapogatja azt, vagy ha éppen darabokban hever a földön.
A ma is használt kontúrpalackot az Indiana-állambeli Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg. Érdekesség, hogy az üveggyárat a kakaóbab formája és körvonalai inspirálták. Az 1915-ben szabadalmazott palack amellett, hogy egyedi és azonnal felismerhető, a legelső olyan Coca-Cola által használt üvegpalack volt, amelynek nem egyenes a fala. Akkoriban ez különösen nagy innovációnak számított, hiszen korábban nem volt olyan üdítőitalpalack-gyártó gép, amellyel nagy mennyiségben elő lehetett volna állítani domború falú üveget. A kontúrpalack összetéveszthetetlen íveivel és jellegzetes vonalvezetésével az egész világon ikonná vált, és inspirálóan hatott egy egész évszázad egyes meghatározó pillanataira a film, a társadalomtörténet, a dizájn és a képzőművészetek területén.
„A Coca-Cola kontúrpalack a tudományos, funkcionális formatervezés remekműve. Egyszerűbben fogalmazva úgy tudnám leírni a palackot, hogy az alaposan átgondolt, logikus, anyagtakarékos és jól esik ránézni. Napjaink legtökéletesebb ‘folyadékcsomagolása’ és a csomagolástörténet egyik mérföldköve” – nyilatkozta anno a neves francia származású amerikai iparművész és formatervező, Raymond Loewy, aki jelentős szerepet játszott számos 20. századi klasszikus tárgy megtervezésében.
A kontúrüveg lényegében a Coca-Cola élvezetének tökéletes módja. Egy csomagolás, amely az elmúlt 100 esztendőben rendkívül személyes kapcsolatot épített ki fogyasztóival. A csókot. Hiszen mi is lehetne ennél személyesebb? Most pedig a Coca-Cola a kontúrpalack 100. születésnapja alkalmából különböző nézőpontokból mutatja meg ezt a csókot, ami oly sok ember számára része a boldogságnak. „A Coca-Cola palack csókjai” A Coca-Cola ezt a rendkívüli kapcsolatot a popkultúra olyan ikonjaival ünnepli reklámjaiban, mint például Marilyn Monroe és Elvis Presley, amint éppen „megcsókolja őket” a Coca-Cola kontúrpalack. Ezek a ma már klasszikusnak számító képek a Coca-Cola palacknak az adott kor filmjeiben, zenéjében és társadalomtörténetében játszott inspiráló szerepét emelik ki. Ez a csók az elmúlt 100 év során több generáció számára elérhető volt, és ma is „elcsattanhat” egyszerűen úgy, hogy iszunk az ikonikus üvegpalackból. A Fox filmstúdió egy hatalmas meglepetéssel köszöntötte Marilynt a 26. születésnapján. Ekkor közölték vele ugyanis, hogy ő lesz a főszereplője a Szőkék előnyben (Gentlemen Prefer Blondes) című színházi darab filmadaptációjának. Abban az időben ez a mű már két éve óriási sikerrel futott a Broadway-n, így ez nagyszerű előrelépési lehetőséget jelentett a szőke szépség filmes karrierjében.
A régi idők nagyjainak – Marilyn Monroe és Elvis Presley – fotói mellett a kampányban résztvevő országok mai hírességek és zenei ikonok bevonásával építik tovább a „Kiss Happiness” elnevezésű kampányt, amely egyébként a Coca-Cola eddigi leghosszabb reklámkampánya lesz, rekord ideig, körülbelül fél éven át fog tartani több mint 140 országban világszerte.
Hazánkban a kampány részeként hamarosan új reklámfilmekkel is találkozhatnak a fogyasztók olyan népszerű hazai TV-csatornákon mint pl az RTL Klub, a Cool TV, az RTL II, a Film+, a Discovery, az AXN, az Investigation Discovery, a Viasat3, a Comedy Central, az MTV (Music Television), a National Geographic, a TV Paprika vagy a VIVA, valamint a legnagyobb hazai mozi-hálózat, a Cinema City vásznain és a Corvin moziban is futnak majd a szpotok. Közterületi hirdetések is támogatják majd a „Kiss Happiness” kampányt, valamint további kihelyezésekkel találkozhatunk bevásárlóközpontokban is országszerte. Emellett nyomtatott- és online hirdetések, valamint különleges kóstoltatások is erősítik a marketingkommunikációt.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >