A Coca-Cola a legértékesebb márka

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 17. 00:02

11. alkalommal rangsorolta a világ legerősebb márkáit az Interbrand tanácsadó cég. Az élen – mint eddig minden alkalommal, most is a Coca-Cola áll. Az üdítőipari óriáscég márkaértéke 70 milliárd dollár.

A TOP 10-ben változás a tavalyi rangsorhoz képest, hogy előrébb lépett a Google és az Intel, kiesett a Toyota, a Disney pedig visszatért az élbolyba.
A dobogó változatlan képet mutata Coca-Cola után a második és harmadik helyen két informatikai multi, az IBM és a Microsoft szerepel -csakúgy, mint 2009-ben.
Az Interbrand tanácsadó céget 1974-ben alapították, mára 40 irodájával gyakorlatilag a világ legjelentősebb márka-tanácsadója. Nem csak segítik a brandek fejlődését, hanem alkotnak is márkákat. Mint honlapjukon írják, akkor jöttek létre, amikor az emberek számára a márka nem jelentett többet egy logónál, mára azonban a világ vezető brand-tanácsadó cége lettek.
Negyedik helyen a Google szerepel, hatalmas, 36%-os erősödéssel.
A TOP 10-ben helyet kapott még a GE, a McDonald's, az Intel és a Nokia is. Kiesett a legjobbak közül a tavalyi 8. helyezett Toyota, szakértők szerint többek között a több százezres autó-visszahívások miatt. Visszatért viszont a Disney: a média-és szórakoztatóipari világcég márkaértéke 1%-kal növekedett a korábbi 3%-os csökkenés után.
Ez azt is jelenti, hogy tovább folytatódik az amerikai brandek hegemóniája: a TOP 10-ben mindössze egy európai vállalat, a Nokia tudott megmaradni.
A legnagyobb bukást a Harley-Davidson produkálta. A motorkerékpár-gyártó a 73.-ról a 98. helyre zuhant vissza, 24%-os márkaérték-csökkenést produkálva. Az Interbrand elemzése szerint nem sikerült a márka megújítása, és az sem használt neki, hogy kiderült, az új vezérigazgatónak nincs Harley-Davidson motorja – írja a penzcentrum.hu.




Kapcsolódó cikkeink