A Chio is beszáll a TerraCycle újrahasznosítási programjába
A Chio termékek gyártója, az Intersnack Magyarország Kft. segítségével a TerraCycle Európában elsőként Magyarországon indítja el a sós ropogtatnivalók csomagolásainak gyűjtését.
A magyar gyökerű Tom Szaky által alapított, new yorki központú TerraCycle, amely a hagyományos módon nem vagy nehezen újrahasznosítható hulladékok gyűjtésével és újrahasznosításával foglalkozik, 2013 márciusában a Chips Brigáddal bővíti tevékenységét. Így lehetővé válik, hogy a sós ropogtatnivalók csomagolásai ezentúl ne a szemét-lerakóhelyekre kerüljenek, hanem újrahasznosuljanak, pl. tolltartóként vagy éppen „upcycled” hátizsákként öltsenek testet. A gyűjtőprogram nem csak a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet, hanem arra is lehetőséget nyújt, hogy a résztvevők jótékony célokat támogathassanak.
Alig egy évvel első magyarországi program indítása után a TerraCycle most a Chio termékek gyártójával, az Intersnack Magyarország Kft-vel karöltve kezdi meg újabb újrahasznosító programját. Az együttműködésnek köszönhetően a sós snackek hagyományosan nem újrahasznosítható csomagolásai ezentúl újra életre kelhetnek. A csomagolásokból újszerű, környezetbarát termékek készülhetnek, többek között műanyag használati tárgyak, táskák, hátizsákok, irattartók. A teljes körű „recycling” egyike a legzöldebb hulladékkezelési módszereknek, ami alternatívát kínál a hulladékégetéssel és -lerakással szemben.
A programban a környezettudatosság népszerűsítése mellett a jótékonyság is fontos szerepet kap. A programra magánszemélyek, vállalatok és szervezetek egyaránt ingyenesen regisztrálhatnak a TerraCycle weboldalán, sőt, még a csomagküldésért sem kell fizetniük, mivel a Chio és a TerraCycle ennek költségeit átvállalja. A TerraCycle minden egység beküldött csomagolás után két forintot ír jóvá a gyűjtők számláján, melyet a brigádtagok felajánlhatnak az általuk választott alapítványok, nonprofit szervezetek számára.
Az Intersnack elsőként Magyarországon biztosít lehetőséget a sós snackek csomagolásainak újrahasznosítására. A programban márkától és mérettől függetlenül gyűjthetők a chipsek, puffasztott snack-ek, sós pálcikák, krékerek, perecek, sós magvak, pattogatott kukoricák csomagolóanyagai.
Merkler Róbert, az Intersnack Magyarország ügyvezető igazgatója a programmal kapcsolatban a következőket mondta: „ Az Intersnack vállalatcsoport tulajdonosai generációk óta a Pfeifer és Langen családok. A családtagok azt a legfőbb célt tűzték ki a menedzsment elé, hogy a vállalatcsoportot örökül hagyhassák a gyermekeiknek, unokáiknak. Tehát nem a profit, az osztalék vagy a részvényárfolyam maximalizálását, hanem a hosszú távú fennmaradást tartják a legfontosabbnak. Mindez jól illeszkedik a fenntartható fejlődés gondolatához, amely egyrészt a fogyasztók, másrészt a természeti környezet iránti fokozott felelősségvállalásra ösztönöz minket. A sós ropogtatnivalókat általában táplálkozás élettani szempontból éri kritika, ezért arra törekszünk, hogy 10-15 éven belül valamennyi termékünkhöz kizárólag természetes eredetű alapanyagokat használjunk. A termékeink egy része már jelenleg is megfelel ennek a kritériumnak, a fennmaradók receptúrája pedig az elmúlt években határozottan elmozdult ebbe az irányba. Ami pedig a természeti környezetet illeti: számos energia- és alapanyag takarékossági projektünk van és egy jelentős szennyvíztisztító beruházás előkészítésén is dolgozunk. Most viszont végre kiléphetünk a gyárkapun és a TerraCycle segítségével a fogyasztóinkat is felelős gondolkodásra ösztönözhetjük. Így a termékeink csomagolóanyagai kevésbé terhelik majd a természeti környezetet.”
A Chio és a TerraCycle ezzel a programmal szeretné felhívni a fogyasztók figyelmét a környezetvédelem és az újrahasznosítás fontosságára. A hulladék fogalmának újragondolásával a TerraCycle lehetőséget biztosít gyűjtőinek, hogy csökkentsék a környezetükre gyakorolt negatív hatásukat. A magyarországi születésű Tom Szaky által 2001-ben alapított cég ma már 21 országban 35 millió ember részvételével működik sikeresen. A cég az elmúlt években a nem, vagy csak nehezen újrahasznosítható hulladékok összegyűjtésével és felhasználásával ezerötszáz féle új környezetbarát terméket hozott létre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >