A belföldi turizmus stagnálására számít a Magyar Turizmus Zrt.

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 15. 12:02

Belföldi turizmusban stagnálásra, míg a beutazó kedv növekedésére számít az idén a Magyar Turizmus Zrt. – mondta Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója Veszprémben az MTI-nek szerdán.

Beszámolt arról, hogy elkészültek a tavalyi évvel kapcsolatos jelentések, és bár számokról a belföldi igazgató még nem beszélhetett, annyit elárult, hogy a belföldi turizmus a vártnál jobban alakult.

Nyáron megtorpanás volt érzékelhető, ami a szakember szerint a gazdasági környezettel – a hitelválsággal, a végtörlesztés lehetőségével, valamint a valutaárfolyam kedvezőtlen alakulásával – magyarázható. Az év végi ünnepek, az üdülési csekk és a SZÉP kártya azonban meghozta az eredményeket – tette hozzá.

A külföldi turizmusban jelentős növekményt tapasztaltak az előző évekhez képest, s úgy tűnik, ebben nem volt megtorpanás – tette hozzá az igazgató.

Megjegyezte: bizakodva tekintenek az idei évre, a Turizmus Zrt. stagnálása számít a belföldi turizmusban, s növekedésre a beutazó forgalomban.

Mártonné Máthé Kinga egy ünnepségen vett részt szerdán, amit a veszprémi Tourinform irodában rendeztek abból az alkalomból, hogy a Veszprémi Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. nyerte el az Év Tourinform iroda fenntartója címet, s vele az egymillió forintos jutalmat.

A kft. ügyvezetője, dr. Lőrincz Katalin pedig Az év TDM menedzsere címet viselheti egy évig.

A díjazottakat Porga Gyula, Veszprém polgármestere köszöntötte, beszédében azt hangsúlyozta, milyen fontos szerepet tölt be Veszprém életében a turizmus.

Mártonné Máthé Kinga az MTI-nek elmondta: az MT zrt.-nek jó szakmai kapcsolata van a Tourinform irodákkal. A zrt. haszna a kapcsolatból az, hogy a 143 irodában megforduló 2,5 millió látogatót “nagyon egyértelmű protokoll alapján kiszolgálják. A névhasználati rendszer előnye, hogy megadott minőségi színvonalon kell dolgozniuk a kollégáknak, ezáltal könnyen számon kérhetőek és könnyen felismerhetőek, hiszen manapság a Tourinform név biztonságot sugárzó márkanév.”

A zrt. előnye az együttműködésből az tehát, hogy a 2,5 millió ember elégedetten távozik az irodákból, míg az irodák számíthatnak a zrt. szakmai információira, reklámjaira, valamint a közös internetes információs rendszerre – összegezte az igazgató. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink