A 4 százalékos infláció ellenére is találunk olcsóbbá váló termékeket
Idén az első két hónapban átlagosan 4,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a KSH jelentéséből. A növekvő benzin és élelmiszerárak mellett azért akad olyan termék is, amelynek csökkent az ára. Több termék esetében még mindig a válság utáni negatív fogyasztói keresleti hatás miatt találkozhatunk alacsonyabb árakkal. Máshol a technológiai fejlődés természetes folyamataként csökkenhetnek akár drasztikusan is az árcédulákon szereplő számok.
Nyaralás terén a forrongások hatására Egyiptomban különösen akciós utakat találhatunk, de a világ többi pontján is átlagosan 7,7%-al csökkentek a hotelárak július és január között. Így nem csak a Földközi tenger térségébe juthatunk el kedvezőbb áron, de a világ többi részét is érdemesebb most bejárni. Sietni viszont érdemes: a légitársaságok áremelésre készülnek.
Nem csak a lakáspiac pang még és kergeti az ingatlanárakat mélypontjára, de a bútorok és egyéb lakberendezési termékek árai is csökkenhetett. A konyhaszekrények, a hálószoba és a nappali bútorai 0,5% lettek olcsóbbak, mint tavaly ilyenkor (KSH).
Az elektronikai termékeknél nem a gazdasági válság hatása a legmeghatározóbb, hanem egy sokkal általánosabb jelenség: a fejlődés. A tavaly még méregdrága okostelefonok ára talán még mindig borsosnak tűnik, de már korántsem annyira megfizethetetlen, mint egy éve. A laptopok, a táblagépek vagy akár a tévékészülékek esetében is hasonló megállapítást tehetünk. Ezeknél a termékeknél egy-egy generációs váltást érdemes megvárni és a másodvonalon szétnézni. Ilyen változás van most az okostelefonoknál és tábláknál is. A telekommunikációs szolgáltatások árai is 0,5 százalékkal csökkent az elmúlt évben a KSH kimutatása alapján.
A ruházati termékek az év végéhez képest egy hónap alatt 2,1%-al olcsóbban kaphatóak, az áruházakban. A világon máshol is tartós csökkenés figyelhető meg ebben a szférában – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >