Felkészültek a termelők a dinnyeszezonra
A termelők készek a magyar piac folyamatos ellátására minőségi dinnyével, a tartós meleg időnek köszönhetően pedig idén több magyar dinnye mehet exportra is. A NAK és a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete a kiskereskedelmi áruházláncok képviselőivel tartott szezon előtti egyeztetést 2017. június 15-én, Dunaharasztiban. Győrffy Balázs, a NAK elnöke hangsúlyozta:
– Különösen fontosnak tartja a kamara a szezont megelőző egyeztetést, ahol a magyar dinnyetermő régiók aktuális információit ismertették, valamint a nemzetközi piacról is tájékoztatást hallhattak a résztvevők, egyúttal a hazai fogyasztók friss dinnyével ellátásáról egyeztettek.
Nyaranta – kiváló ízének és zamatanyagainak is köszönhetően – Európa legjobb minőségű dinnyéjét Magyarországon termelik. Cél, hogy az európai piacot – ahol különös igény mutatkozik a szezonális gyümölcsre – ezen időszakban nagyobb mértékben lássuk el görögdinnyével.
Magyarországon – főként a tavalyi kedvezőtlen időjárás miatt – csökkent 10 százalékkal a termőterület, ám a piac minőségi ellátására így is képesek a hazai termelők – derült ki az egyeztetésen. A hazai piac évente 120–150 ezer tonna dinnyét vesz fel, az egy főre jutó fogyasztás évi 10-15 kg, amit az időjárás jelentősen befolyásol.
A NAK, a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum – kiskereskedelmi áruházláncok együttműködésével – idén is folytatja nagy sikerű dinnyefogyasztás-ösztönző kampányát. //
Kapcsolódó cikkeink
Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >Tartsuk a vizet a tájban! Több mint tízezer, mélyfekvésű területen tevékenykedő gazda körében végez felmérést a NAK
Országos vízigényfelmérést végez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdász-hálózata márciusban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >