8-12 százalékos nagyker-áremelkedés a Baromfi Terméktanács óhaja
A csirketermékek nagykereskedelmi árának 8-12 százalékos növelésére lenne szükség ahhoz, hogy a hazai termelés jövedelmezősége újra helyreálljon – olvasható a Baromfi Terméktanács honlapján. Jelenleg túlkínálat van a piacon, de tavasztól ez szinte biztos csökken, tehát májusra, júniusra teljesülhet a baromfitartók terve.
Mára túlkínálat alakult ki a magyar csirkepiacon, ami nehezítheti, ha el nem lehetetleníteni azt a célt, mely a csirketermékek 8-12 százalékos drágítására vonatozik. Erre szükség lenne, mert csak így maradna gazdaságos a tenyésztés. Maradna, mert az elmúlt évet még kifejezetten jó eredményekkel zárhatták az ágazati vállalkozások.
A tavalyihoz hasonló évet vélhetően „tíz évre előre aláírna” a legtöbb baromfis vállalkozás a kedvező múlt évi gazdálkodási körülmények miatt – állítja Bárány László, a nyírkércsi-kisvárdai Master Good csoport tulajdonos-ügyvezetője, egyben a Baromfi Terméktanács első embere. A teljes hazai broilercsirke piacon 12-13 százalékos részesedéssel bíró vállalkozás tavaly május óta 20 százalékkal növelték a levágott csirkék mennyiségét, így összességében 35 562 tonna ipari és tanyasi csirkét állítottak elő és dolgoztak fel.
A cégcsoportnál már tavaly jelentős költségcsökkentést és hatékonyságjavulást eredményezett, hogy – elsősorban az élelmiszeripari üzemekben – 110 fővel csökkent a foglalkoztatotti létszám. Ennek is köszönhető, hogy a vállalatok mutatói kedvezően alakultak 2010-ben. Bár a tavaly decemberi mérleg- és eredményadatok még nincsenek meg, az első tizenegy havi, cégcsoport szintű eredményekből látszik, hogy az elmúlt évi jövedelem miatt nem kell szégyenkezni – idézi az ügyvezetőt a szabadfold.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >