77 milliárd forintra nőtt az OTC-termékekből származó bevétel az első félévben
Recept nélkül kapható szerekből (OTC termékek) 7 százalékkal, mintegy 77 milliárd forintra nőtt a kiskereskedelem (patikai és patikán kívüli forgalom) bevétele idén az első félév során, tavaly január-júniushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az általa mért harmincöt különböző OTC termékcsoport adatai alapján.
– A legnagyobb forgalmú vény nélkül kapható szerek közül, az érték szempontjából mért forgalomban kiemelkedő növekedést regisztrált a Nielsen a legutóbbi két első félévet tekintve probiotikumoknál 22 százalékkal, teljes értékű és étkezést helyettesítő tápszereknél 18, puffadás elleni szereknél pedig 17 százalékkal – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
Hozzáteszi, hogy a két legnagyobb forgalmú kategória, a vitaminok és étrend kiegészítők, valamint általános láz- és fájdalomcsillapítók 30, illetve 16 százalékos piaci részesedésükkel elviszik az értékben mért bolti eladás közel felét, az első félévi adatok szerint.
Utánuk a nagy forgalmú kategóriák között sorrendben a köhögéscsillapítók következnek 7 százalékos piacrésszel, majd a visszeres véna kezelésére való készítmények és az orrdugulás elleni szerek (5-5), valamint a puffadás elleni, továbbá a hasmenés elleni szerek (4-4).
Összességében a Nielsen által mért OTC kategóriákon belül a huszonöt legnagyobb forgalmú termék közül nőtt a forgalma tizenkilencnek, míg mindössze ötnél regisztrált csökkenést a Nielsen. Egy kategória eladása stagnált féléves összehasonlításban.
Ami a tévében történő reklámozást illeti: A Nielsen által szpot szinten vizsgált, recept nélkül kapható gyógyhatású készítményekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – idén január-június között mintegy 75 milliárd forintot ért el. Ez 35 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
A tévéreklám-költésből legnagyobb rész idén az első félévben megint megfázás, influenza elleni készítményekre jutott (19 százalék). Utánuk következik a vitamin, vitaminital (12), fájdalomcsillapító, nyugtató (11).
Egyik első félévről a másikra több mint duplájára emelkedett a tévéreklám-költés bőrgyógyászati termékeknél, szemcseppnél, óvszernél és fogyasztó szereknél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >