500 milliárdnál jár a Coop-csoport
A Coop-csoport árbevétele 500 milliárd forintra alakult 2008-ban – mondta Murányi László, a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója. Ez az előző évhez képest majdnem 14 százalékos növekedést jelent, és jobb eredmény, mint amire korábban számítottak. A csoport a kedvezőtlen gazdasági folyamatok ellenére is meg tudta őrizni piaci pozícióit.A vezérigazgató hozzátette: az elmúlt évben folytatták a fejlesztéseket. Több bolt esetében jelentős alapterület-bővítést végeztek, és szép számban épültek zöldmezős beruházásként új boltok. Összességében a lánc 158 üzlettel bővült, ezek egy része zöldmezős fejlesztés, más része új franchise partner. A Coop-üzletek száma közel 3000, amelyek Coop, Mini Coop, Maxi Coop és Coop Szupermarket kategóriákba sorolhatóak. Emellett még 2000, lakóhely közeli kis boltot is működtet a csoport.
– A Coop-csoport nagy hangsúlyt fektet a fejlesztésekre, a piac, a kereskedelem alakulásának folyamatos nyomon követésére. Üzletpolitikánkat úgy alakítottuk ki, hogy a vásárlók igényeinek a lehető legjobban meg tudjunk felelni – mondta Murányi László. – Kiemelném a már említett bolti beruházások mellett az informatikai fejlesztéseket, amelyre 2008-ban közel 1 milliárd forintot költöttünk. Összességében a fejlesztési célú beruházások 2008-ban valamivel meghaladták a 3 milliárd forintot.
Nem változtattak az üzletpolitikájukon. A kereskedelmi márkákra vonatkozóan a Coop márkapolitikája elsősorban a gyártói márkákat támogatja, ezek a termékek adják a szortiment 75 százalékát. A saját márkás termékek aránya és kedveltsége a vásárlók körében jelentősen nőtt az elmúlt évek során. Ma már a saját márkás termékek adják a forgalom mintegy 20 százalékát.
– Amilyen terméket itthon be tudunk szerezni, azt nem importáljuk, ezzel is támogatva a hazai termelést, gyártást – fűzte hozzá Murányi László.
Az idei terveikről megemlítette, hogy a 2008-as forgalmat szeretnék elérni. Tekintve, hogy az ország gazdasági növekedése csökken – legjobb esetben is stagnál –, a tavalyi forgalmi szint már jó eredménynek számít. Elemzések szerint a vásárlók várhatóan az élelmiszer-fogyasztás szintjét nem fogják csökkenteni – ez az utolsó terület, ahol takarékoskodni tudnak/akarnak –, így a kitűzött céljaikat reálisnak tartják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >