300 millió forintos beruházással növelte ásványvízgyártó kapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország Zalaszentgróton
Közel 300 millió forint értékű beruházással bővítette ásványvíz palackozó kapacitását zalaszentgróti üzemében a Coca-Cola HBC Magyarország. A nemrég befejezett beruházás a kapacitás növelése mellett hozzájárul a zalaszentgróti üzem gazdaságosabb, a korábbinál rugalmasabb, a fogyasztói igényeket még jobban kiszolgáló működéséhez és egyben a vállalat fenntarthatósági törekvéseit is szolgálja.
A beruházással a gyártósor kapacitása 20 százalékkal bővült, így a zalaszentgróti üzem naponta akár 1,9 millió liter ásványvizet is képes palackozni. A most lezárult fejlesztés nyomán Zalaszentgróton a megnövelt kapacitás ellenére fajlagosan csökken a felhasznált energia mennyisége, vagyis ezzel a beruházással a vállalat ismét egy fontos lépést tett az ökológiai lábnyom csökkentése érdekében.
A palackozó gyártósor kapacitásának növelése részeként a vállalat korszerűsítette csomagoló gépsorát is, amely a raklapokra helyezett zsugornyi termékek fóliával történő csomagolását végzi, biztosítva azok megfelelő védelmét a logisztikai folyamatok során. A vállalat a fejlesztéssel párhuzamosan az eddig alkalmazott 6 és 12 darab palackból álló zsugor mellett – a fél literes, szénsavmentes NaturAqua termékek esetében – bevezette a 24 darabból álló csomagokat is.
A zalai palackozóüzem zöldmezős beruházást követően 2002-ben kezdte meg a termelést. A Coca-Cola Hellenic vállalatcsoport az elmúlt 18 évben összesen 12,8 milliárd forintot fektetett be Zalaszentgróton. A 685 méter mélységből nyert, 14 ezer éven át szűrődött, kiegyensúlyozott anyagösszetételű vízből palackozza a vállalat a természetes ásványvízmárkáját a NaturAqua-t szénsavas, enyhe és szénsavmentes változatban, valamint az ízesített NaturAqua Emotion termékeket. 2018 óta szintén Zalaszentgróton palackozzák a GLACEAU Smartwater-t. Az okosvíz alapanyaga a cég zalaszentgróti palackozójának ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital. Az okosvíz előállításához szükséges technológiát Európában korábban csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.
Továbbra is cél a Hulladékmentes Világ
A vállalat által gyártott és forgalmazott PET palackok, így a Zalaszentgróton gyártottak is 100 százalékban újrahasznosíthatóak – illeszkedve a vállalat 2018-ban meghirdetett, globális Hulladékmentes Világ stratégiájához. Ennek célja, hogy a cég 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít, ezáltal a termékek teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgás alakuljon ki; illetve, hogy ugyanekkorra 50 százalékra emelkedjen a palackokban az újrahasznosított műanyag aránya. A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt években 15 százalékkal csökkent, idén pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4 százalékkal csökkent a szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Ezutóbbi azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ fel, ami összeségében 24 millió PET palack súlyának felel meg. A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >