25 éve partnerségben a magyar fogyasztók bizalmáért

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 29. 09:52

A minőség mindenekelőtt, ezzel lehetne jellemezni a 150 éves Nestlét, mely hazánkban immár negyed százada fejlődik töretlenül, és a magyar élelmiszer-feldolgozó ipar egyik meghatározó vállalatává vált. Sóskuti György értékesítési igazgatóval és Szilva Mónikával, a Nestlé Hungária Kft. kommunikációs és marketingigazgatójával azokról az irányelvekről beszélgettünk, amelyek meghatározták a vállalat tevékenységét az elmúlt 25 évben, és amelyek mentén a közeljövőt tervezik.

A Nestlé márkák tíz háztartásból kilencben megtalálhatóak. Ám a cég nemcsak termékfejlesztésben, de a társadalmi szerepvállalásban, az egészséges táplálkozás oktatásában is aktív részt vállal.

Táplálkozás, egészség és jóllét

– Legfőbb irányelvünk a „táplálkozás, egészség és jóllét” (nutrition, health and wellness), ami azt jelenti, hogy minél szélesebb körben szeretnénk segíteni a fogyasztóinkat a kiegyensúlyozott életmód és táplálkozás megvalósításában – mondja Szilva Mónika. – Mivel a termékeinkkel a születéstől kezdve részesei vagyunk az emberek életének, ezért kiemelten fontosnak tartjuk a helyes étrend kialakítását.

A Nestlé 150 éve indult el, amikor Henri Nestlé – elsőként a világon – kifejlesztette a csecsemőtápszer elődjét, és ezáltal sok kisgyermeket mentett meg. Az innováció remekül jelképezi a cég céljait, hitvallását a mai napig. Olyan termékeket fejlesztenek, melyek nemcsak finomak, de jobbá teszik az emberek életét.

– Élelmiszerek esetében az alapanyag minősége legalább annyira fontos, mint a modern technológia és a folyamatos fejlesztések, innováció. Beszállítói együttműködés kialakításánál a legjobb minőség biztosítása a legfontosabb szempont – hangsúlyozza Szilva Mónika. – Feladatunk az is, hogy eredményeinket a lehető legjobban megismertessük a fogyasztókkal és partnereinkkel. A megszokott kommunikációs csatornák mellett a 150 év ünneplése kapcsán idén létrehoztunk egy interaktív játékteret, amely az ország különböző pontjain, jellemzően bevásárlóközpontokban jelenik meg. Ezen a rendezvénysorozaton játékos formában mutatjuk be a családoknak, hogy a termékeink milyen innovációt képviselnek, és a táplálkozástudomány szempontjából mit adnak hozzá a mindennapi életünkhöz.

Partnerekkel közösen

Nemcsak új termékeik, de meglévő márkáik fejlesztése is a kiegyensúlyozott táplálkozás kialakítását szolgálják folyamatosan.

– A 150 éves hagyomány, a jelentős nemzetközi háttér 25 éves hazai szakmai tapasztalattal egészül ki. Ez az örökség a garancia arra, hogy a vállalat minden területen a legjobb minőséget képviselje – hangsúlyozza Sóskuti György. – Természetesen nemcsak termékeink esetében, de minden egyéb szolgáltatás kapcsán is csak a legjobbat kínáljuk a fogyasztóinknak és a partnereinknek is. Konkrét példával élve: egyik kiemelt partnerünkkel, a SPAR-ral közösen kialakítottunk egy együttműködést a „táplálkozás, egészség és jóllét” stratégiánk mentén. Ennek keretében együttműködünk a digitális kommunikáció és fogyasztói edukáció területén, illetve a SPAR szervezésében megrendezett maraton egyik fő támogatója vagyunk, hangsúlyozva ezzel, hogy a helyes táplálkozás mellett a rendszeres mozgásra is hangsúlyt kell fektetni.

A közös értékteremtés mint üzleti megközelítés fontos téma a vállalaton belül is. Globális szinten az egyik kiemelt programunk a Nestlé a Fiatalok Foglalkoztatásáért kezdeményezés (Nestlé Needs YOUth), mely kifejezetten a fiatalok elhelyezkedését segíti a munkaerőpiacon. Itthon ennek részeként a SPAR-promóciók kapcsán fiatal, dietetikus és táplálkozástudományi szakember hallgatók segítettek abban, hogy mind a SPAR vásárlói, egyben a Nestlé fogyasztói választ kaphassanak a táplálkozással kapcsolatos kérdéseikre.

– Számos sikeres együttműködésünk közül példaként fontos kiemelnünk a Maggi-termékcsalád esetében a „Best partner to fresh” programunkat is, melynek kapcsán arra biztatjuk a fogyasztóinkat, hogy minden alkalommal friss alapanyagokkal kombinálva használják a termékeinket – mondja Sóskuti György. – Ahogy a gyáraink is igyekeznek magyar beszállítókkal dolgozni, így az ilyen akciókat is hazai partnerekkel együttműködve valósítjuk meg. A Maggi-terméket vásárlók ez esetben például magyar uborkát kaptak ajándékba, amit a magyar tulajdonú Tündérkert Kft.-vel együttműködve tudtunk megvalósítani.

Fejlesztés és fejlődés

Szilva Mónika kiemeli, hogy a teljes termékpalettájuk az egyes országok ízléséhez igazodva készül:

– A kávé és csokoládé is a hazai ízlésvilágot tükrözi. Komoly kutatómunkát végzünk, hogy a vásárlók igényeit a lehető legjobban kiszolgáljuk. Erre remek példa a nyári szezonra a NESCAFÉ kókuszos ízesítése, vagy a csípős Maggi-kocka, a Nesquik pedig ma már hidegen épp olyan finom, mint melegen, de folyamatosan új Boci-ízekkel is készülünk. Az elmúlt időszakban a gluténmentes portfólió bővítése is egyre nagyobb hangsúlyt kapott.

Büszkék vagyunk rá, hogy az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége által indított iparági vállalásokhoz egy újabb innovációval fogunk hozzájárulni, egy új, cukorcsökkentett Nesquik kakaóitalpor kifejlesztésén dolgozunk, amelynek hozzáadott cukortartalmát több mint 50%-kal csökkentjük.

Sóskuti György úgy látja, hogy a cég egyik meghatározó terméke a NESCAFÉ Dolce Gusto lesz:

– A NESCAFÉ Dolce Gusto több mint 30%-kal növeli éves forgalmát. Azt várjuk, hogy a következő két évben megduplázzuk az eladásokat. A forróital kategóriában ezt látjuk a jövőnek. Ami pedig a speciálisan hazai piacra készült termékeinket illeti, ezen a területen is vannak együttműködő partnereink. A hazai kiskereskedelmi láncok zászlóshajójával, a Cooppal a hazai ízek népszerűsítése, bemutatása kapcsán működünk együtt. Ebben nagy szerep jut a hazai brandeknek, illetve Magyarország legnépszerűbb kávémárkája, a NESCAFÉ képviseli ezeknek a programoknak a fő vonalát.

– Jelenleg három hazai gyárban folyik Nestlé-termékek gyártása a hazai és nemzetközi piacra – mondja Sóskuti György. – Több mint 2000 embernek adunk munkát, az elmúlt 25 évben a beruházások mértéke meghaladta a 80 milliárd forintot. Amire különösen büszkék vagyunk, hogy a büki Purina gyárunk további bővülését a Parlamentben, a svájci nemzetgyűlés magas szintű képviselőinek jelenlétében jelentettük be. Felelősen gondolkodó vállalatként ezekkel a beruházásokkal is szeretnénk hozzájárulni hazánk gazdasági fejlődéséhez és versenyképességéhez.

És a suszter cipője sem lyukas

A cég a munkatársaira is legalább akkora figyelmet fordít, mint a termékei minőségére. Sóskuti György azt is elmondja, hogy a cégen belül is követik a kiegyensúlyozott életmód kialakítását:

– Könnyed formában buzdítunk mindenkit egy kis mozgásra, jelenleg sokan viselnek a vállalatnál például lépésszámlálót magukon, versengenek az osztályok egymással, hogy ki tud többet mozogni a napi rutin mellett. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy mindenki biztonságos környezetben dolgozhasson, és a nyolcórás munkaidőbe beleférjen minden fontos teendő.

Szilva Mónika hozzáteszi:

– A munkatársaink oktatáson is részt vesznek, hogy megismerkedjenek a táplálkozástudomány alapjaival, továbbá a legfrissebb eredményekkel, de nemcsak a cégen belül, a társadalom számára is szeretnénk változást hozni. Az iskoláknak készített Nutrikid oktatóanyagokkal, vagy a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által Szerencsen is elindított „GYERE – Gyermekek Egészsége” programmal a közösség számára fontos kezdeményezéseket hozunk közelebb a mindennapokhoz. A cég azért lehet sikeres, mert a vásárlók megbíznak bennünk, az életük részei lehetünk, és a Nestlé munkatársai nap mint nap azon dolgoznak, hogy ezt a kapcsolatot a vevőkkel, illetve a partnereinkkel is egyre szorosabbra fűzzék.

Mizsei K.

Kapcsolódó cikkeink