2024-re készül el a Pick Szeged Zrt. új szegedi üzeme
2024-re készül el a Pick Szeged Zrt. új szegedi üzeme, amely 25 százalékkal növeli a vállalkozás penészesszalámi-előállítási kapacitását – közölte szerdán a Bonafarm csoporthoz tartozó cég vezérigazgatója.
Takács István a beruházásról rendezett közmeghallgatáson elmondta, a cég 152 éves történetében egyedülálló beruházás költsége 40 milliárd forint, amelyhez a vállalkozás 10,6 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap.
A szakember közölte, a cég évente 40 ezer tonna terméket állít elő, háromnegyedét Szegeden, ebből 10 ezer tonnát tesz ki a penészes szalámi. A cég növekedésének egyik fontos lehetőségét az exportban látja, döntően a környező országokba, illetve Európába. A beruházás révén negyedével, mintegy 2500 tonnával nő a penészesszalámi-előállítás éves kapacitása.
A világon egyedülálló a szegedi téliszalámi 90 napos, rendkívül kézimunkaigényes érlelési eljárása, amely a füstölési eljárást és a természetes penészképződést kombinálja. A cég komoly technológiai fejlesztést is tervez, amely részben automatizálja ezt a folyamatot – tudatta a vezérigazgató.
A cég működési költségének negyedét az energiaköltségek teszik ki. A beruházás keretében ezért megújuló energiaforrásokat, napelemeket is telepítenek, ami a teljes körű korszerűsítés mellett lehetővé teszi azt, hogy a jövőben kisebb ökológiai lábnyommal állítsanak elő egy kilogramm szalámit – mondta Takács István.
Az új üzem Szegeden, a már meglévő, Szabadkai úti telephelyen épül fel, az egykori vágóhíd helyén. A bontási folyamatok jövő év második felére fejeződnek be, az építési munkák ezt követően kezdődnek, az első termékek 2024-ben kerülhetnek ki az új gyárból – közölte a szakember.
A beruházásnak köszönhetően csökken az üzembe érkező járműforgalom, mert a penészes szalámi előállítása, szeletelése, csomagolása teljes egészében a Szabadkai úti telephelyen zajlik majd. A fejlesztés lehetővé teszi a cég szegedi munkahelyeinek megőrzését – tudatta a vezérigazgató.
A Pick Szeged Zrt. Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, termékeit 35 országban több mint 200 üzletlánc értékesíti. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, ebből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Több mint 25 millió eurót invesztál a DS Smith a lengyelországi termelésbe
A DS Smith csomagolóipari vállalat több mint 25 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >