2021 első hat hónapjában a műszaki fogyasztási cikkek piaca új csúcsokat döntött
A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke – Észak-Amerika nélkül – rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért kiemelkedő értékesítésekkel való összehasonlítás miatt 2021 második félévére a GfK a növekedés mérséklődését várja. A teljes 2021-es évre vonatkozóan a GfK 1,4 billió dolláros forgalomra számít a teljes TCG-piacra vonatkozóan, beleértve Észak-Amerikát is, ami éves szinten +12 százalékos növekedést jelent.
Ez új csúcsot jelent a globális eladások értékében. A növekedés fő hajtóereje továbbra is az otthonról végzett munka, oktatás, szórakozás és az otthoni főzés folyamatosságát szolgáló technológiai megoldásoknak köszönhető. Globálisan a TCG-termékek iránti kereslet 2021 első hat hónapjában kiemelkedő volt, mivel a piacok továbbra is alkalmazkodtak a világjárvány miatt bevezetett távolságtartási intézkedésekhez. 2021 első hat hónapjában az informatikai és háztartási készülékek továbbra is népszerűek voltak, mivel a 2020-as növekedés folytatódott.
Az IT és a háztartási kisgépek (SDA) ágazatában még a 2019. évi, COVID előtti időszakhoz képest is megnövekedett az értékesítés: az IT esetében +27 százalékkal, az SDA esetében pedig +25 százalékkal. Az első hat hónap során több szektor is visszatért a növekedéshez: A szórakoztatóelektronika (+18 százalék), a telekommunikáció (+30 százalék) és a háztartási nagygépek (MDA) (+26 százalék) megerősödtek, és 2020 első félévéhez képest növekedtek. A különböző fertőzési arányok, korlátozások és az oltások eltérő üteme azonban világszerte eltérő mértékű növekedést eredményez. Az okostelefonok, amelyek 2020-ban kétszámjegyű visszaesést mutattak a September 20, 2021 Sztupár Andrea Ügyvezető igazgató T ++36 1 452 3060 Andrea.sztupar@gfk.com 2 feltörekvő ázsiai országokban és Kínában, idén +29 százalékos, illetve +33 százalékos értékbeli növekedést értek el. A teljes TCG esetében az olyan régiók, mint Európa (+24 százalék) és Kína (+32 százalék) új keresleti szintre léptek, a feltörekvő ázsiai országok pedig erős növekedést tapasztalnak a 2020-as lezárásokhoz képest. A GfK fogyasztói felmérésben részt vevők (Consumer Insights Engine) 17 százaléka a tervezettnél korábban realizálja a TCG-termékek vásárlását.
Ennek előrehozott keresletnek az oka lehet a sürgős igények kielégítése, vagy, hogy hiányra és áremelkedésre számítanak a fogyasztók. Az áremelkedés egyik oka, ez a megnövekedett piaci kereslet. Nevin Francis, a GfK TCG-ágazat szakértője kifejti: „A különböző műszaki elektronikai cikkek értékesítési adatai alapján 2021 első hat hónapjában a TCG-termékek esetében átlagosan +26 százalékos áremelkedést tapasztalunk. Ez a tendencia 2020 harmadik negyedévében kezdődött. Egyes kategóriák esetében ezt a nyersanyaghiánnyal és az ellátási lánc szűk keresztmetszeteivel párosuló nagy kereslet okozza, míg más kategóriák esetében bizonyos fogyasztói rétegek prémium szegmensek felé történő elmozdulása, amelyet az az igény vezérel, hogy hosszú élettartamú termékeket vásároljanak az általuk megbízhatónak tartott márkáktól. Ez összhangban van a GfK Consumer Life 2020-as tanulmányaival, amelyekben a válaszadók 48 százaléka megerősíti, hogy megbízható márkáktól vásárol termékeket és szolgáltatásokat. A vásárlási csatornában bekövetkező változások szintén hozzájárulnak ehhez a prémiumizációs hatáshoz. Az ilyen trendek időben történő felismerése segít ügyfeleinknek abban, hogy a megfelelő helyzeteket felismerjék és cselekedjenek.” A TCG-piac növekedését felgyorsítja az „otthon- élmény” A fogyasztóknak folyamatosan szükségük volt bizonyos termékekre otthonukban, ezzel egyidőben viszont hatékonyságra, egyszerűsítésre, prémiumizálásra, határtalan vásárlásra, valamint biztonságra és higiéniára vágytak. A GfK minden szektorban ezeknek a trendeknek a különböző megnyilvánulásait tapasztalja. A virtuális munkavégzéshez és tanuláshoz nélkülözhetetlen, „többfunkciós” készüléknek számító notebookok a világjárvány által jobban érintett régiókban nagy sikert arattak. Latin-Amerikában +64 százalékos, Délkelet-Ázsiában (Indiát is beleértve) pedig +50 százalékos forgalomnövekedést értek el 2021 első félévében. Emellett ebben a félévében a nagyobb teljesítményű prémium szegmensek, mint például a Gaming Keyboardok +30 százalékkal nőttek.
Hasonlóképpen a szórakoztatás szempontjából növekedési hajtóerőt jelentenek a nagyobb kijelzők és a nagy teljesítményű prémium készülékek. A GfK adatai szerint a 60 colosnál nagyobb képernyőjű televíziókészülékek 11,3 milliárd dolláros (+46 százalékos) forgalmat könyvelhettek el 2021 első félévében. Az olyan új technológiák, mint a GPU Sync, amely jobb szinkronizálást biztosít a játékkonzolokkal, már 18 százalékos piaci részesedést értek el az 50 col feletti készülékeknél. A prémium készülékek felé tolódó trend az árak emelkedését is eredményezi. Egy átlag tévékészülék 2020 első felében 429 dollár körüli összegbe került, míg 2021 első felében már 536 dollárba
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >