2012 legjobb képei II. – A nap képe

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2013. 01. 02. 10:54

Az év során számos képet és képsorozatot mutattunk be A nap képe rovatunkban; az év végéig ezek közül a legnézettebbeket, legjobbakat ismételjük meg – reméljük, olvasóink örömére.

Ennél nincs jobb tulajdonosi döntés

Bizonyára nagy nyomot hagyott Fred Aster padlón-falon-mennyezeten végigtáncolós filmjelenete a New York-i D’Espresso kávézó tervezőiben, de az is lehet, hogy egyszerűen csak nézőpontot váltottak. Azaz pontosabban 90 fokkal elforgatták azt! E rovatunkban a lehető legritkábban foglalkozunk a vendéglátóhelyi enteriőr témájával, ám ez a Madison Avenue-n nyílt kis üzlet nem egyszerűen egy a különleges berendezésű helyek között – megmutatja, hogy egy kreatív (tegyük hozzá: zseniális) ötlet hogyan különbözteti meg a kávézót milliónyi konkurensétől, és ami még fontosabb: generál akkora médiafigyelmet, mintha fél Hollywood idejárna.
A D’Espresso alapterülete mindössze 39 m2, ami miatt óriási érdeklődés övezi, az egy vizuális geg. Mintha egy könyvtárszoba oldalára dőlt volna: a padló és az egyik falon tele polcok képe, a pulttal szembeni fal decens parkettával bevonva, a pult felett „lógó” lámpák mintha a levegőben ragadtak volna. A könyvek utalnak a szomszédban működő városi közkönyvtár közelségére, és egyúttal finoman jelzik azt is, hogy a kisebbfajta kávézóbirodalom kiépítést tervező tulajdonos kit képzel el optimális törzsvendégként.


Amikor egy női póló mindent elmond

Egy angol kreatív ügynökség megalkotta a világ legszellemesebb, legkifejezőbb, mégis fillérekből előállítható vendéglátóhelyi „munkaruháját”. A bajor sörfesztiválokon látható öltözeteket imitáló pólókat ugyancsak egy sörös rendezvényre készítették, de az átlagsörözőnek sem válna szégyenére, ha ilyesmit viselnének felszolgálói. A folyékony kenyér kedvelőiben kétségkívül pozitív asszociációkat kiváltó viselet értékeit aligha kell magyarázni. Annyit mégis hozzátennénk, az ötlet szerintünk továbbgondolásra érdemes – nemcsak sörgyárak, de vendéglátóhelyek is alkalmazhatnák logózott törzsvendég-ajándékként, kínálhatnák megvásárolható relikviaként. Márpedig régen láttunk sörisszákon utoljára igazán szellemes mintájú-feliratú, ugyanakkor „hovatartozásukat” is illusztráló pólókat!

Most akkor flörtölnek vagy nem flörtölnek?

Nem kell a szomszédba mennie egy pikáns poénért (és egy jó marketing ötletért) a Minneapolisi O’Donovan’s Irish Pub tulajdonosainak – az ír kocsma az üzlet portálja fölé óriási reklámfeliratot csináltatott, amelynek más értelme van, ha a teljes szöveget összeolvassuk, és más, ha csak a nagy betűkkel írt szavakat. Messziről a hívogató szöveg így olvasható: „Meztelen pincérnők flörtölnek önnel”, közelebb kerülve pedig így: „A meztelen igazság az, hogy pincérnőink csak a jobb borravaló kedvéért flörtölnek önnel”. Ha mi, onnan sok ezer mérföldnyire, találkoztunk ezzel a képpel az interneten, Ön szerint akad, aki nem tudja még Minneapolisban, hogy van a városban egy jópofa hely O’Donovan’s néven?

Kapcsolódó cikkeink