170 hipermarket várja a vásárlókat

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 03. 12. 08:01

A novemberben Szekszárdon nyílt Intersparral együtt immár 170 hipermarket várja a vásárlókat. Forgalmuk a Nielsen által mért kilencven élelmiszer-kategóriából meghaladta a 400 milliárd forintot 2013 decembere és 2014 novembere között. Ez 28 százalékos piaci részesedést jelent. 1 százalékponttal kevesebbet, mint az előző hasonló időszakban.

Előtte pár évig változatlanul 169 hipermarket várta a vásárlókat. Miközben például a jelenleg 450 diszkonttal szemben négy éve még közel 8 százalékkal kevesebb működött.

Azt látjuk hipermarketben a legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer pozíciójánál, hogy négy piaci részesedése haladja meg a 28 százalékos átlagot: sajt (33%), ásványvíz és kávé (30-30), kutyaeledel (36).

Más nagyobb kategóriák közül magas a hipermarket piaci részesedése például étolajból, pralinéból és snackből (33-33%), macskaeledelből (32), bitterből (41).

Shopper Trends címmel a Nielsen évente felméri a vásárlási szokásokat. Legutóbb megállapítottuk, hogy a hipermarket imázsa elsősorban az üzletmérettel és választékkal kapcsolatos jellemzők mentén erős.

Díjazzák a fogyasztók, hogy „mindent megtalálok egy boltban”. Azonkívül általában a termékek széles választékát, konkrétan pedig a friss hal és hús nagy kínálatát értékelik.

Nagy eladótere, széles és mély választéka miatt a hipermarket ideális terep a promóciók számára. Többek között feltártuk legutóbb, hogy a legjobb promóciók alapján választanak üzletet a legnagyobb arányban a hipermarket vásárlói; 33 százalékuk. Szupermarketnél az arány 28, diszkontnál pedig 22 százalék.

Kapcsolódó cikkeink