14 milliárd forint felett az energiaitalok éves piaca
Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 14 milliárd forintot 2009. február-2010. januárban. Ez 15 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom 25 százalékkal növekedett; egy év alatt immár több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban.
Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december-januárban 636 forint, – 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.
Ugyanakkor a kereskedelmi márkák piaci részaránya nem nőtt, hanem csökkent, szemben az általános trendekkel. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái, 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalékkal.
Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása a forgalomból. Ugyanis tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.
A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >