10 milliárd forintnál többet költöttek a vásárlók a 100 százalékos gyümölcslevekre
A gyümölcslé bolti eladása értékben meghaladta a 42 milliárd forintot, de a mennyiségi adatok – 260 millió liter – csak csekély mértékű emelkedést mutatnak az előző évhez képest.A Nielsen piackutató adatai szerint 2006 februárja és 2007
januárja között hét százalékban nőtt a gyümölcslevek értékesítéséből származó
bevétel, a növekedés az áremelkedésen túl abból is adódott, hogy egyre több magas
gyümölcstartalmú lé fogy.
Az egészséges étkezési szokások terjedését jelzi, hogy a
gyümölcslé az ötödik helyen áll a Nielsen által vizsgált élelmiszerek forgalom
szerint összeállított toplistáján. Figyelemre méltó, hogy a 100 százalékos
juice részaránya mennyiségben is, értékben is egy-egy százalékponttal
emelkedett a vizsgált időszakban, és eléri a 17, illetve 25 százalékot. Ennek
következtében a 100 százalékos juice éves kiskereskedelmi forgalma túllépte a
10 milliárd forintot.
A 100 százalékos juice-hoz hasonló mértékben, mennyiségben számolva nyolc
százalékra nőtt a nektár részaránya.
A fogyasztói átlagárak jelentős mértékben változtak az elmúlt időszakban. Egy
liter 100 százalékos juice átlagára 2004 december-2005 januárban 408 forint,
egy évvel később 438, míg a legutóbbi hasonló periódusban 458 forint a Nielsen
adatai szerint.
A nektár literenként átlagosan 10 százalékkal került többe 2006 december-2007
januárban, mint egy évvel korábban.
A gyümölcslé fogyasztás a hétköznapok részéve vált.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >