10 milliárd felett az Univer Product

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 05. 30. 08:00

Árbevételét 10 százalékkal, 10,5 milliárd forintra növelte tavaly az Univer Product Zrt. az előző évhez képest, jelentette be Molitórisz Károly vezérigazgató a cég május 8-i sajtótájékoztatóján. Ezzel a cégcsoport 22,1 milliárd forintos konszolidált árbevételének csaknem a felét szolgáltatta.Adózás előtti eredménye 810 millió forint volt, ami pedig kétharmada az Univer-csoport 1,222 milliárd forintos eredményének.
– Számomra is meglepetést okozott, hogy szinte egyetlen magyar tulajdonú, nyereséges élelmiszer-ipari vállalkozásként szerepelünk a magyarországi cégek top 500-as listáján – jegyezte meg Molitórisz Károly.
Az árbevételből a legnagyobb részt (mintegy 20 százalékot) a majonéz képviseli, ebben a kategóriában az Univer gyártói és kereskedelmi márkás termékeivel az eladások több mint felét mondhatja magáénak. Hasonlóan erősek a mustárok között, és évről évre jobb eredményt ér el a saját alapanyagból készített ketchup is.
Az Univer másik vezérterméke a Piros Arany, amelyből – a 180 grammos kiszerelésre átszámítva – háztartásonként évente átlagosan 3 tubus fogy.
Egyre nagyobb szerephez jut a portfólión belül a szósz- és bébiételgyártás. Utóbbi területen kompetenciájukat idén a termékcsalád megújulásával és bővítésével erősítik.
Az Univer 2007-re szerény, 1,3 százalékos árbevétel-növekedést tervez. Erőt gyűjtenek 2008-ra:
– Jövőre ugyanis 60 éves lesz az Univer, amelyet milliárdos nagyságrendű fejlesztésekkel „ünneplünk meg” – jelentette be a vezérigazgató.

Kapcsolódó cikkeink