Nőtt a kiskereskedelmi bevétel élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból
Magyarországon 0,4 százalékkal emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a negyedik negyedévben, a tavalyelőtti hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egy időben az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok átlagára 3,7 százalékkal lett nagyobb. Mennyiség szempontjából átlag 3,3 százalékkal adtak el kevesebbet nálunk az élelmiszerboltok október-december során, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat „Growthreporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
– A vizsgált huszonegy európai ország értékben mért, nominális forgalmának átlag 1,7 százalékos növekedése kisebb, mint a harmadik negyedévi 3,0 százalék – tájékoztat Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatója. – A legnagyobb mértékű növekedést Törökországban és Portugáliában mértük 8, illetve 5 százalékkal. Csökkent viszont az eladás nominálisan öt országban, mégpedig Lengyelországban, Görögországban, Csehországban, Dániában és Írországban; mindegyikben 1-1 százalékkal.
Rámutat, hogy Európában az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum átlagára 2011 eleje óta a legalacsonyabb mértékben, 2,3 százalékkal emelkedett tavaly október-december között. Ebből a szempontból is Törökországban és Portugáliában mérte a Nielsen a legnagyobb növekedést 5, illetve 4 százalékkal. Görögországban és Svájcban viszont átlagosan csökkentek az árak, 2 illetve 1 százalékkal.
Magyarországgal együtt tizenhárom országban csökkent a mennyiségi eladás a vizsgált országok közül. Ezzel kapcsolatban a Nielsen igazgatója megállapítja:
– Általános európai realitás, hogy mennyiségben nem sikerül növelni az eladást. Például az EU néhány nagyobb piacán elmaradt a növekedés mennyiség szempontjából. Ugyanis Hollandiában 1, az Egyesült Királyságban és Németországban 2-2 százalékkal adtak el kevesebbet az élelmiszerüzletek egyik negyedik negyedévről a másikra. Egészséges növekedési arányt regisztráltunk Törökországban, Norvégiában és Portugáliában, sorrendben 3, 2 továbbá 1 százalékkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >