Magazin: Ma vásárlás – holnap asztalfoglalás

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 09. 11:58

Minden üzletre, ahol az emberek kiadhatják azt a pénzt, amit nálam is elkölthetnének, konkurenciaként tekintek – mondta egyszer egy jó üzleti érzékű szentendrei vendéglátós. És minthogy az egyedülállók és a fiatalok nem ritkán menet közben döntik el, beugranak-e munka után valami vacsora-alapanyagért, valamilyen italért az élelmiszerüzletbe, vagy egy vendéglátóhelyen oltják éhüket-szomjukat, minden bizonnyal sok függ a potenciális vendéget érő impulzusoktól.

Úgy tűnik, a Tesco dél-koreai üzletlánca a vevőért folyó harcok során „előretolta állásait”. A metróállomásokon sokszor látható óriásplakátok helyét virtuális üzletek vették át: élelmiszerboltok polcait ábrázolják hátulról átvilágított fotók. Az utasok okostelefonjaikkal szkennelik a megkívánt termékeket, azokat kódjaik elküldésével tudják megrendelni, és hazaérkezve átvenni a szállítótól. A Cannes-i Arany Oroszlán reklámfesztiválon díjnyertes értékesítési ötlet első, júniusi kampánya tízezernél is több vásárlót mozgatott meg, és 130 százalékkal növelte az áruházlánc online forgalmát.

Ezek után el tudjuk képzelni a közeljövő egy hasonló elven épülő éttermi promócióját: az étteremtől nem messze, egy forgalmas ponton elhelyezett interaktív reklámeszközön étvágygerjesztő képek váltják egymást, az üzletvezető pedig az aktuális forgalomtól függően álltja be az azokban a percekben érvényes ajánlatot. Az arra járó okostelefonjával (vagy más kütyüvel) asztalt foglal, esetleg előre fizet a neki tetsző engedményért cserébe. Mindenki jól jár!

Kapcsolódó cikkeink