Magazin: Hol van itt a válság?

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 13. 12:55

„Egy kis luxus minden pillanatra”, mondja a kisadagos kiszerelésű kaviár reklámja. Ezt persze az átlagember ne vegye magára – az En-K de Caviar francia cég nagyon eltalált fémdobozaiban rejlő 15 gramm csúcsminőségű tokhalkaviár és a hozzávaló kiskanál ára 35 dollár, ami válságárfolyamon közel 8 ezer forint. Ettől függetlenül szinte biztosra vesszük, hogy a termék Magyarországon is piacra lelne. A gyártó a vendéglátásban elsősorban szállodáknak, éjszakai kluboknak, kaszinóknak ajánlja az attraktív kis „szelencéket”. Ha valami, akkor ez a kaviár to-go.

A kaviárral kapcsolatos más „termékfejlesztések” sem a drága halikra demokratizálásáról szólnak, még akkor sem, ha préselt és szárított változatai egyébként olcsóbbak, lévén készítésükhöz a sérült ikrákat is fel lehet használni.

Az igen intenzív ízű préselt tokhalikra – korábban a lapjainkon már említett – kockázott változatát az utóbbi időben kezdik bárokban is felhasználni a koktélok ehető elemeként; felfoghatjuk dísznek ugyanúgy, mint zakúszkának. Látványosak a papirusz állagához hasonló lapocskák is, mondjuk egy szendvics feltétjeként, vagy a nori lap helyettesítőjeként a sushiknál.

Míg a préselt újdonságokat „mindössze” egy régi elképzelés továbbgondolásának tekinthetjük, eredetibb ötletnek tűnik a fűszermalmokban árult szárított kaviárgolyó, amit a kis szerkezet egészben és darálva is képes adagolni. A hűtés nélkül fél évig eltartható terméket a gyártó (Petrossian) olyan ételek ízesítéséhez is ajánlja, amikhez egyébként aligha tudnánk hozzáképzelni a tokhal méregdrága ikráját. Igaz, az ára 28 grammos kiszerelésben 88 dollár (hozzávetőlegesen 20 ezer forint), ami kilónként számolva majdnem 3200 dollárt jelent.

Egy másik nagy forgalmazó (Tsar Nicoulai) inkább a termék prezentálásában keresi az eladásnövelés lehetőségét: a kaviárt inas viszi házhoz, persze a hozzá illő, jéggel töltött dobozban, a rendeléstől számított 3 órán belül – kérésre akár limuzinon!

Kapcsolódó cikkeink