Nem tesz jót a kiskereskedelemnek a fagyos időjárás
A szokatlan fagyos időjárás alaposan felforgatja a vásárlási szokásokat és előreláthatóan valamelyest vissza is húzza a boltosok árbevételét – olvasható a a piacesprofit.hu-n. Ez egyelőre a jelenlegi megfigyelések szerint még nem csökkenést jelent az előző évhez képest, hanem kisebb növekedési ütemet a korábban vártnál. A legtöbb előrejelzés 2017-ben 4-5%-os növekedéssel számol a boltokban, áruházakban, hát januárban egyáltalán nem biztos, hogy lesz ennyi.
A blokkk.com szakértők körében végzett felmérése szerint a vásárlók kevesebbet járnak boltba a fagyos időben. Az élelmiszerboltok látogatottsága esett vissza a legkisebb mértékben, hiszen enni minden nap kell, sőt, egyes élelmiszer nagyáruházak forgalma még nőtt is a fagyos időszakban. De a nagyobb hóban, fagyban népszerűbb a sarki fűszeres is a szokásosnál.
A meteorológusok ha nagyobb hóesést, fagyot jeleznek, akkor sokan elbaktatnak előtte vásárolni. Ebben az időszakban megugrik a forgalom, utána persze kerülik egy darabig a boltot a vásárlók. Érthető, hogy a csúszós utakon senki sem szeret teli bevásárlószatyrokkal sokat csúszkálni, így fagyos időben népszerűbbek a lakóhelyhez közeli élelmiszer boltok, ami persze lehet nagyobb szupermarket, diszkont egyaránt (a plázastop kedvező hatása, hogy a nagy diszkontok nem a városok szélén, hanem a kellős közepén terjeszkednek, így most mindenki jól járt). Autóba sem ül szívesen rosszabb közlekedési viszonyok közepette a család, így a távolabbi autós bevásárlóhelyek kevésbé keresettek. A nagy hidegben ugyanakkor a sétálgatás kiváló terepe, ha éppen elérhető, a nagy bevásárlóközpont, így azok, melyek a város belső területein, jól elérhető helyen vannak, azért vonzzák a sok tévézést már megunó, a lakásból kiruccanni vágyó vásárlókat.
Az élelmiszerboltosok örömére jobban fogynak az alkoholféleségek, melyeket a hideg ellensúlyozására vesznek jó néhányan magukhoz, sokkal többször, mint eddig. A fűtéskiegészítő holmik, hősugárzók, villanymelegítők, vagy éppen a meleg takarók is jobban fogynak. Az ablakpárna is kelendőbb. És akad olyan is, aki most szigeteli le az ajtó-, ablakrést, a barkácsáruházban vett szigetelőcsíkokkal. Az építőanyagok nem fogynak lázas ütemben persze. (piacesprofit.hu)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Több mint négyezer doboz cigarettát találtak egy belga furgonban Nagylaknál
Több mint négyezer doboz cigarettát találtak a pénzügyőrök egy belga…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >