Képzést indít az olasz vezetésű sajtmanufaktúra
A magyarországi minőségi sajtfogyasztás meghonosítása érdekében, oktatással egybekötve, olasz sajtmester vezetésével nyitott látvány sajtmanufaktúrát Veresegyházon a CBA – mondta el az MTI-nek a helyszínen Fodor Attila, a magyar üzletlánc kommunikációs igazgatója.
A termék és gyártás bemutatójával egybekötött sajtótájékoztatón Fodor Attila elmondta, hogy a helyben előállított termelői tejből 900 litert használnak fel hetente a sajtgyártáshoz. A tejet Pest megyei gazdaságokból szerzik be, és típustól függően hozzávetőlegesen 90-100 kilogramm sajtot állítanak elő. „Itt jellemzően lágy és félkemény sajtok készülnek, de elkezdtünk kísérletezni a hosszabb érlelésű kemény sajtok előállításával is” – mondta a kommunikációs igazgató.
A sajtműhely jelenleg tizenkét üzletet lát el termékeivel, főleg Pest megyében és Budapesten.
A manufaktúra működéséhez a szakmai támogatást és az oktatást az olaszországi Perenzin sajtüzem adja, valamint a Nemzetközi Sajtkészítő Művészeti Akadémia képviseletében Carlo Piccoli és felesége szakmai munkája, akik a képzéseket és a sajtműhelyt is vezetik – összegezte Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy missziós tevékenységként fogják fel a minőségi sajtkészítést a látványműhelyben, ahol fontos, hogy a vásárlók betekinthessenek a sajtok elkészítésének folyamatába. A beszerzett technológiáról szólva elmondta, hogy a világpiacon is innovatívnak számító berendezések használatával kezdték meg a sajtok készítését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a Lactalis a portugál Sequeira & Sequeira sajtmárka-tulajdonost
A francia vállalat átveszi a sajtgyártást, valamint a Sequeira &…
Tovább olvasom >Taroltak a magyar sajtkülönlegességek a világversenyen
Nemzetközi elismerésben részesültek a hazai sajtkülönlegességek. A múlt évben Norvégiában…
Tovább olvasom >Francia cukrásztanfolyam
Októberben újra hangos volt az ipartestület székháza, ismét mesterkurzuson vehettek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >