A versenyjogi biztos megnevezte az óriásfúzió utolsó feltételét
Az EU versenyjogi biztosa, Margrethe Vestager már csak egyetlen tisztázandó kérdést lát a Bayer-Monsanto fúzió előtt, és ez a jövőbeli digitális fejlesztéseket érinti – írja az agrarszektor.hu. A Bayern nagylelkű ajánlatot tett.
Margrethe Vestager elméletileg még mindig keresztülhúzhatja a Bayer számításait, de a gyakorlatban eddig a cégfúziós kérelmek kevesebb mint egy százalékát utasították el versenyjogi aggályokra hivatkozva – ennek most sincs sok esélye. „Nem a cégösszeolvadások megakadályozása a célunk, hanem az, hogy ezek továbbra se sértsék a fogyasztók érdekeit szolgáló versenyt” – jelentette ki a versenyjogi biztos.
A 64 milliárd dolláros üzlet előtt – úgy tűnik – már csak egyetlen akadály áll: a Bayernek lehetővé kell tennie a versenytársai számára, hogy a gazdaságok digitalizációjára építő szolgáltatások terén is mozgásterük maradjon. Vestager meggyőződése, hogy az okosfarmokat érintő fejlesztések terén különösen fontos a verseny, hiszen gyökeresen átalakítják a gazdálkodást. A bajor órisávállalat „xarvio” néven vezette be a mezőgazdasági döntéshozatalt segítő digitális szolgáltatásait, és tavaly év végére már 250 ezer felhasználójuk volt a világ 60 országában. Most többek között felajánlotta, hogy legnagyobb németországi versenytársának, a BASF-nek exkluzív licenszet ad a digitális mezőgazdasági adatokat tartalmazó plattformjához.
A versenyjogi biztos végső döntése idén április 5-én várható. (agrarszektor.hu, Gönczi Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Európai zöldség- és gyümölcstermesztők fogtak össze az európai termékekért
Az európai zöldség- és gyümölcstermesztők összefogtak és kampányt indítottak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >