Új szakaszba lépett a kiskereskedelmi cégek korlátozása miatti uniós jogsértési eljárás
Újabb szakaszba léptette csütörtökön az Európai Bizottság a veszteséges kiskereskedelmi vállalatok korlátozásáról elfogadott törvény miatt tavaly februárban Magyarország ellen indított kötelezettségszegési eljárást.
A brüsszeli testület közölte: úgynevezett indokolással ellátott véleményt küldött az ügyben a magyar kormánynak, amely az eljárás második szakasza.
A jogszabály megtiltja a napi fogyasztási cikkek árusítását a két egymást követő évben veszteségesen működő nagyobb üzleteknek. A bizottság azonban úgy véli, hogy ez ellentétes a hátrányos megkülönböztetés tilalmának elvével, illetve a letelepedés szabadságára és a tőke szabad mozgására vonatkozó uniós joggal, és nem igazolható a közérdeken alapuló kényszerítő okokkal.
Brüsszel korábban azt közölte, hogy a szabályozás nyomán a kiskereskedőknek megnövekedett kockázatokkal kell szembenézniük, ha be akarnak lépni vagy terjeszkedni akarnak a magyar piacon. Mint akkor írták: a tartós veszteségességet tiltó törvény akadályozhatja a befektetéseket, és ezáltal a versenyképesség romlásával járhat és magasabb árakat eredményezhet.
Magyarországnak két hónapja van arra, hogy összhangba hozza az uniós szabályokkal a kifogásolt törvényt, különben a bizottság az Európai Bírósághoz fordulhat.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a törvényjavaslat indoklásában azon véleményének adott hangot, hogy a tartósan veszteséges működés közvetett módon gazdasági erőfölénnyel való visszaélést jelent, hiszen a nagy tőkeerejű vállalkozások így tüntetik el versenytársaikat. (Bajnok Artúr, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >