Új marketingkönyv: Értékteremtés 4.0

Dátum: 2018. 08. 25. 19:47

Az Akadémiai Kiadó gondozásában jelent meg a marketingben jól ismert szerzőnek, Rekettye Gábornak új könyve Értékteremtés 4.0 címmel. A szerző törekvése már a címválasztással is az, hogy bemutassa a negyedik ipari forradalomnak nevezett korunk kihívásait, veszélyeit és lehetőségeit.

A digitalizáció által vezérelt új korszak radikálisan változtatja meg a termékek és szolgáltatások előállítását és kereskedelmét, illetve a vevők értékelvárásait. A vállalatoknak lassan tudomásul kell venniük, hogy az az út, amelyen a vevők a márka megismerését követően eljutnak a vásárlási döntésig, alapjaiban változott meg. Olyan új érintkezési pontok alakultak ki, amelyek alapvetően határozzák meg a fogyasztók döntéseit, és ha vállalatok nincsenek ott ezeknél az érintkezési pontoknál, akkor versenyhátrányba kerülnek.

Rekettye Gábor szerint ahhoz, hogy egy-egy termék vagy szolgáltatás sikeres legyen, nem elég az, hogy a vevők igényeit funkcionálisan jól elégítse ki, még az sem, ha mindezt attraktívan (szépen csomagolva) teszi; a siker ma már azt is megkívánja, hogy a termék pozitív vevőélményt nyújtson. Ez pedig a márkával és a céggel kapcsolatos mindennemű találkozások során alakulhat ki a vevőkben. Ha a termék jó minőségű, attraktív és ehhez pozitív vevőélmény társul, akkor alakulhat ki a lojalitás.

A színes fotókkal és ábrákkal vonzóvá tett elméleti ismereteket mintegy harminc szemelvény és nyolc valós esettanulmány teszi gyakorlatorientálttá. A könyvet jó szívvel ajánljuk a gyakorlatban dolgozó szakembereknek. //