Legyen saját termékük a magyar vállalatoknak!
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerint Magyarország sikerességéhez nagy szükség van arra, hogy legyen saját termékük a magyar vállalatoknak.
A miniszter a Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor (Tusványos) keretében tartott előadásban mutatta be az általa vezetett minisztériumot, és beszélt a tárca stratégiájáról. Hangsúlyozta: a kormánynak a vállalati innovációval foglalkoznia kell, mert annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban több támogatást nyújtottak erre, a pénzt a vállalatok felhasználták, de Magyarország nem tudott előre lépni az innováció területén, és az EU-s rangsorban változatlanul a 21. helyet foglalja el.
„Olyan szabályozási környezetet kell létrehozni, amely ösztönzi a vállalatokat, hogy túllépjenek a technológiai gáton. Legyen mindenkinek egy mérnöke!” – fogalmazott a miniszter.
Palkovics László elmondta: az általa vezetett Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a globálissá vált kihívásokra adott technológiai válaszokat próbálja összegyűjteni.
Közölte: az ITM alá tartozik a nagy infrastruktúrák működtetése. Keretében külön államtitkárság foglalkozik az energetikával és klímapolitikával, a közlekedéssel és logisztikával, az infokommunikációval, és a fenntartható rendszerekkel.
Hozzátette, a fenntartható rendszerek államtitkársága, amelyhez például a zöld gazdaság és a hulladékkezelés kérdései tartoznak, azt a feladatot kapta, hogy a tárca minden döntését a fenntarthatóság szűrőjén futtassa át. Külön államtitkárság foglalkozik a tárcán belül az EU-s ügyekkel.
A tárcavezető egy sor olyan tervezett intézkedést megemlített, amelyek a tárca hamarosan nyilvánosságra kerülő stratégiájában szerepelnek. Innovatív feladatnak nevezte az okos mérők bevezetését a háztartásokba, a Volán és a MÁV közlekedési rendszerének összehangolását, az egységes jegyrendszer kialakítását. Hangsúlyozta: úgy kívánják fejleszteni a nagy infrastruktúrákat, hogy ezekre rá lehessen építeni a piaci vállalkozások innovációit. (Gazda Árpád, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar előtt álló legfontosabb kihívások a Kárpát-medencében – hatékonyság, versenyképesség, marketing
Melyek az élelmiszeripar előtt álló legfontosabb kihívások a Kárpát-medencében? Versenyképesség,…
Tovább olvasom >Nagy István: az élelmiszer-önellátás stratégiai kérdés
A háború árnyékában az élelmiszer-önellátás stratégiai kérdés – jelentette ki…
Tovább olvasom >KSH: 4 millió 739 ezer volt a foglalkoztatottak száma júniusban
Júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 739…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >