Túl a kétmillió kártyabirtokoson a program

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 08. 18:08

A 10 éves SuperShop Törzsvásárlói Program több mint 12 milliárd kibocsátott (ebből 10 és fél milliárd beváltott) pontnál és kétmillión túli kártyabirtokosnál jár. Előnyeit 2009 őszétől, a Spar Magyarország láncainak beintegrálásával az FMCG-szektorban is élvezhetik a fogyasztók – no és persze a beszállítók. Ennek apropóján beszélgettünk Hovanyecz Norbert ügyvezető igazgatóval.

Milyen jelentős események történtek a SuperShop Törzsvásárlói Program életében 2010-ben?

H. N.: – FMCG-területen ez volt az első teljes év, hogy a Spar üzleteiben is használhatták a vásárlók a kártyáikat. Reméljük, ez is segített abban, hogy a Spar ilyen nehéz körülmények között is meg tudta tartani vevőit, és stabil maradt a forgalma. Adataink szerint a vásárlások egészén belül folyamatosan nőtt a SuperShop kártyát használók aránya: immár a Spar forgalmának több mint felét adják ezek a vevők. A havi összesített tranzakciószám közelít a 7 millióhoz. Még egy figyelemre méltó tény: nemcsak a törzsvásárlók aránya nőtt, hanem a költésük is az átlagnál jobban emelkedett.

Ezen kívül 2010-ben a gyorséttermek piacán a Burger King minden egységére kiterjesztette a program által nyújtott előnyöket, a bankszektorban pedig az Erste Bank csatlakozott a SuperShop partnerekhez. Az Erste csatlakozásával további takarékoskodási lehetőségek nyíltak meg. Erste Supershop hitelkártyával 3, bankkártyával 2 százalék megtakarítás érhető el.

A Spar, a Burger King és az Erste Bank egységein kívül az OMV kutaknál, az Obi barkácsáruházakban és a Patikapont gyógyszertáraiban lehet gyűjteni a pontokat, amelyek később bárhol, bármikor levásárolhatók a partneri körön belül.

Látnak-e változást a kártyahasználati szokásokban?

H. N.: – Az elmúlt időszakban gyorsult a kártyaigénylések száma, és megfigyelésünk szerint a vásárlók egyre tudatosabban és egyre szélesebb körben használják a kártyákat a mintegy 850 elfogadóhelyen.

A kártya a promóciós lehetőségek széles spektrumát nyitja meg. Melyek voltak ezek közül a legemlékezetesebbek tavaly?

H. N.: – Vannak programszintű promóciók, minden partnerünknél egy időben megmozgatva a kétmillió kártyahasználót. Ezek kiválóan alkalmasak a kereszthasználat ösztönzésére is. Legutóbb karácsonykor zajlott egy ilyen akció 1000 extra pontért. Ezt megelőzően szerveztük meg a Nyerő Kártya promóciót, amely teljesen új mechanizmusra épült: minden vásárló egy bizonyos kosárérték felett egy kártyát kapott, amelyről a védőréteget eltávolítva és a tévéspot piros fénye elé tartva tudta leolvasni a nyereményét. Több mint 4 millió kártyát vittek el a vásárlók az akció ideje alatt!

A partnerek önállóan is szerveztek a kártyához kapcsolódó aktivitásokat, saját marketing-célkitűzéseiknek megfelelően. Az FMCG-szektorban a Spar több ilyen promóciót is megvalósított. Ezek közül is kiemelésre kívánkozik az extra pontok gyűjtését lehetővé tevő akciójuk. Ez hozzáadott értéket nyújtott a márkáknak, ami jobb alternatívát jelent, mint a leárazás. Az árengedmény ugyanis rombolja a márka imázsát, ez viszont erősíti.

Milyen területeken látnak előrelépési lehetőséget 2011-ben?

H. N.: – Mind partnereink, mind kártyabirtokosaink számát növelni szeretnénk. Továbbá törekszünk arra is, hogy a kártyahasználat nyomon követésével minél több értékes következtetést szűrjünk le a kétmillió SuperShop-kártyatulajdonos fogyasztási szokásaival kapcsolatban. Ezek segítségével az eddiginél jobban személyre tudjuk szabni aktivitásainkat, üzeneteinket, partnereinkkel pedig még hatékonyabb együttműködésre nyílik lehetőség. Ez pedig költségeket takaríthat meg számukra ebben az idei, nehéznek ígérkező évben is. (X)

Hovanyecz Norbert

ügyvezető igazgató

SuperShop

Kapcsolódó cikkeink