Tudatos vásárlással visszaszorítható a nejlonzacskók használata
Az Európai Unió (EU) arra törekszik, hogy a tagállamokban eltűnjenek az egyszer használatos nejlonzacskók és helyüket környezetkímélő csomagolási formák vegyék át a vásárláskor, ehhez azonban az üzletláncok mellett a lakosságra is szükség van, hiszen az átállás csak a tudatos vásárlás elterjedésével lehet sikeres – mondta Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára az M1 aktuális csatornán.
Az EU május 28-án tette közzé az egyes műanyagtermékek forgalmazásának szigorítására vonatkozó javaslatát, amelyben azt szorgalmazzák, hogy a tagállamok ne csak intézkedéseket tegyenek a műanyagok visszaszorítására, hanem konkrét korlátozó intézkedéseket is dolgozzanak ki. Magyarországon jelenleg a dokumentumban foglalt elvárásokról az ágazati szereplők bevonásával tárgyalnak – ismertette az államtitkár.
Weingartner Balázs kiemelte, hogy Magyarországon 2012 óta a felére csökkent a nejlonzacskók használata, a magyar emberek évente körülbelül 90 darab egyszer használatos nejlonzacskót használnak fel a vásárlásokkor, ez a szám pedig megközelíti az EU által 2019 végére elvárt mennyiséget. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A tudatos vásárlásra és az élelmiszerbiztonságra hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium
Az ünnepek alatti tudatos vásárlásra és az élelmiszerbiztonsági szabályok betartására…
Tovább olvasom >Tudatos vásárlásra ösztönöznek a Rossmann tippjei
Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan…
Tovább olvasom >Berobbant a meggyszezon
Kiemelkedő a minősége a hazai meggynek, melynek termesztésében Magyarország továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >