Trade Marketing Klub kihelyezett ülés
Lenne mit változtatni
az eladótérbenBaja Sándor, az Eckes granini exportüzletág-igazgatója, előadásában a következő évi változások között a trade marketing növekvő szerepét emelte ki. Utalt arra, hogy nemzetközi átlagban a vásárlási döntések 70 százaléka az eladáshelyen történik, ezért egyre fontosabb a kereskedői és gyártói oldal együttműködése. Kutatások szerint 2015-re az impulzus vásárlások aránya tovább nő, eközben márkák helyzetét rontja a bővülő kínálat, és a saját márkás termékek növekvő száma. A szakember szerint hibás az a döntés, hogy az áruházakban a polcsor elejére kerülnek a tömegtermékek, mivel a vásárlók az áru leemelése után azonnal elhagyják a sort. A gyakorlatot azért is bírálta, mert így a kereskedőknek és gyártóknak egyaránt magasabb árrést biztosító prémium termékek eladása még nehezebb.
Baja Sándor arra ösztönözte a trade marketinges szakembereket, hogy az eladáshelyi eszközök készítésénél a figyelemfelkeltésen túl az érzelmi kapcsolat kiépítésére is törekedjenek. Mondanivalóját számos angol és francia példával illusztrálta. Tapasztalata szerint az ízléses elválasztók, a fogyasztót orientáló polcfeliratok tíz százaléknál nagyobb forgalombővülést eredményezhetnek. Hatásos gyakorlatnak tartja a co-marketing fogásokat, Franciaországban például a kis kiszerelésű gyümölcslevek mellett matchboxokat kínálnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átadták az „Év promóciója 2024”-díjakat
Idén 16. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Százharmincnál több nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre
Százharminchárom nevezés érkezett az Év pálinkás bonbonja-2024 versenyre – mondta…
Tovább olvasom >Közös szakmai konferencián ünnepli a Logisztika Napját a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU)
Ma van a Logisztika Napja. Ilyenkor országhatáron innen és túl…
Tovább olvasom >