Tovább javult a német gazdasági hangulat
Novemberben a várakozásoktól elmaradó mértékben, de így is öthavi csúcsra emelkedett a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet németországi gazdasági hangulatindexe. A felmérés a kilátások megítélésének javulását mutatta ki az euróövezetben is.
Novemberben 1,1 ponttal 18,7 pontra emelkedett az októberi 17,6 pontról a ZEW németországi konjunkturális várakozásokat tükröző mutatója.
Az index alacsonyabb lett a 20,0 pontos elemzői várakozásoknál és elmarad a 23,7 pontos hosszú távú átlagtól.
A ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH) felmérése az aktuális németországi konjunkturális helyzet megítélésében is javulást mutatott ki: az index az októberihez képest 1,8 ponttal 88,8 pontra emelkedett novemberben.
A ZEW pénzügyi szakemberek körében végzett felmérése az októberi romlás után javulást mutatott ki az euróövezeti kilátások megítélésében is. Az euróövezeti gazdasági hangulatindex 4,2 ponttal 30,9 pontra emelkedett novemberben a szeptemberi 26,7 pontról. A piac 29,3 pontot várt.
Az aktuális euróövezeti konjunkturális helyzet megítélése novemberben 47,8 ponton 11,3 ponttal haladta meg az októberit.
Achim Wambach, az ZEW elnöke a felmérés megállapításait kommentálva megjegyezte, hogy a szerte Európában tapasztalható erősödő gazdasági növekedési ütem a németországi konjunktúra további javulása felé hat és fokozza a gazdasági szereplőknek az elkövetkező hat hónapra vonatkozó várakozásait. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >