Tovább fogyott az export lendülete
Szeptemberben az export euróban kifejezett értéke 2,3 százalékkal csökkent, az import 6,3 százalékkal emelkedett. A külkereskedelmi aktívum így is 268 millió euró volt, 699 millió euróval kevesebb az egy évvel korábbinál – jelentette első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Éves összevetésben az export harmadszor csökkent szeptemberben a márciusi 3,0 és a májusi 0,7 százalékos visszaesés után. A 268 millió euró exporttöbblet 2014 decembere óta a legszerényebb, eltekintve az előző havi alig 31 millió eurótól, amikor még 0,8 százalékos növekedést mutatott az export, a szeptemberitől alig különböző, 6,2 százalékos importnövekedés mellett.
A gyenge szeptemberi exportadatot már csütörtökön előrevetítette az ipari termelés előzetes adata, amely a munkanaphatástól megtisztítva 2,2 százalékos emelkedést, ám kiigazítatlanul 0,6 százalékos csökkenést mutatott éves összevetésben, az előző hónaphoz viszonyítva pedig 2,1 százalékkal csökkent a kibocsátás.
A kivitel szeptemberi értéke 8,665 milliárd eurót tett ki, 8,7 százalékkal többet az előző havinál, az behozatal 5,8 százalékkal 8,397 milliárd euróra nőtt.
Magyarország exportjának 82 százaléka az Európai Unió tagállamaiba ment, a behozatal 75 százalékát onnan érkezett szeptemberben.
Az első három negyedévben az export 4,2, az import 6,7 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához viszonyítva, a külkereskedelmi mérlegtöbblet 4,881 milliárd eurót tett ki, 1,418 milliárd euróval kisebb lett az egy évvel korábbinál.
Külkereskedelmi termékforgalom szeptemberi részletes adatait november 30-án közli második becslése alapján a KSH. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >A tojás csomagolóhelyi ára továbbra is elmarad a tavalyitól
A KSH adatai alapján Magyarország 2023-ban az előző évivel csaknem…
Tovább olvasom >A fejessaláta-kivitel több mint 50 százalékkal bővült 2023-ban
A KSH adatai szerint Magyarországon a saláta betakarított területe és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >