Tokajit isznak a diplomaták
A Tokaji borvidék viszi a prímet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2018-as borválogatásában, amely a külképviseletek és a diplomáciai rendezvények számára készült – írja az agrarszektor.hu. Számos neves magyar borvidék nem szerepel a listán, helyet kapott viszont egy olyan erdélyi bor, amely egy Aradhoz közeli borvidéken készült.
Tizennégy tokaji pincészet bora, illetve pezsgője került be a KKM idei borválogatásába, amely összesen harminc terméket tartalmaz. Így a Tokaji borvidék a meghatározó a listán, amely a magyar borkultúrát reprezentálhatja a külképviseleteken és a KKM diplomáciai rendezvényein.
A listán található tokaji borok és pezsgők között számos neves pincészet – így például a Sauska, a Hétszőlő, a Royal vagy a Tokaj Nobilis – termékei szerepelnek, és egy borral képviselteti magát az állami tulajdonú Grand Tokaj is. A harmincas válogatás egyébként összesen tizenegy borvidékről származik, amelyek közül tíz található Magyarországon. A „kakukktojást” az erdélyi Balla Géza kékfrankosa jelenti, amely az Arad melletti, Ménesi elnevezésű borvidékről származik.
A válogatásban szereplő hazai borvidékek között a Tokaji mellett megtalálható a Badacsonyi, a Balatonboglári, a Balatonfüred-csopaki, az Egri, a Szekszárdi, a Villányi, a Kunsági, a Mátrai és a Zalai.
Nem kerültek be ugyanakkor borok például a Soproni, a Neszmélyi, a Nagy Somlói vagy a Balaton-felvidéki borvidékről.
2017 a furmint éve volt, ezért e szőlőfajta a mostani borválogatásnak is hangsúlyos eleme – közölte korábban a KKM. Kizárólag magyar szőlő- és borfajták kerültek a válogatásba. A furmint mellett ilyen például a kadarka, a kéknyelű és az Irsai Olivér is. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >