Tojásszövetség: nőtt a nagyüzemi tojástermelés az első fél évben
Mintegy 20 százalékkal, 586 millió tojásra nőtt az első fél évben az előző év azonos időszakához képest a nagyüzemi tojástermelés, így az idén várhatóan 1,25 milliárdnál több tojást állítanak elő – közölte a Magyar Tojóhibrid-Tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének titkára a tojás világnapja alkalmából.
Molnár Györgyi elmondta, az idén 2,3-2,5 milliárd étkezési tojást fogyaszthat el a magyar lakosság, tavaly 2,3 milliárdot használtak fel.
A tojásárakról megjegyezte, hogy 2018-ban a tojás darabonkénti előállítási költsége – csomagolással – a tavalyihoz képest egy forinttal nőtt, az áfa nélküli eladási ára 22 forint körül van. Az M-s méretű, tízes csomagolásban kapható tojás darabonkénti fogyasztói átlagára a 40. héten 41,8 forint volt.
A titkár kifejtette, hogy az elmúlt időszak termelési adatait és a versenyképességet pozitívan befolyásolták az ágazati támogatások, amelyek megtartását a tojásszövetség továbbra is nagyon indokoltnak tartja.
Elmondása szerint mintegy 17 százalékkal, 1,25 milliárdra nőtt tavaly az előző évhez képest a magyarországi üzemi tojástermelés, az importot és a háztáji termelést pedig stagnálás jellemzi az elmúlt pár évben. A belföldi igény 52 százalékát az üzemi termelés, 26 százalékát a háztáji teljesíti, 20-22 százalékát pedig az import elégíti ki. Becslések szerint a háztáji termelésből 600 millió darab tojás származik, az import 500-550 millió körül mozog évente.
Emlékeztetett arra is, hogy a baromfi ágazat tojástermelésből származó árbevétele tavaly 20 százalékkal, 28,6 milliárd forintra nőtt 2016-hoz képest, amely részben az ár, részben pedig a termelés növekedésének tudható be.
Tavaly a magyar lakosság, a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján, átlagosan 234 tojást vásárolt, míg 2013-ban az egy főre jutó fogyasztás 214 volt – tette hozzá a titkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb tojást hozott az idei húsvét a tavalyihoz képest
A KSH adatai alapján Magyarország 1%-kal több héjas tojást (32,7…
Tovább olvasom >Bőséges lesz a tojáskínálat a szakmai szervezetek szerint
Bőséges lesz a tojáskínálat a boltokban húsvétkor, de az árakban…
Tovább olvasom >Széles skálán mozognak a húsvéti slágercikkek árai
Az ünnepek közeledtével megindult a húsvéti készülődés, és a boltok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >