Többszörösére nőtt négy év alatt az exportképes magyar kkv-k száma
Többszörösére nőtt 2014 és 2018 között az exportképes magyar kis- és középvállalkozások (kkv) száma – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) külgazdasági évnyitó konferenciáján, Budapesten.
Hangsúlyozta, a magyar kormány eredményesen segíti a kkv-k külpiacra jutását. Az Eximbank adatai alapján az árbevétel legalább 10 százalékát külpiacon szerző exportképes magyar vállalatok száma a 2014-es 2 ezerről 10-12 ezerre nőtt – tette hozzá.
Magyar Levente szerint a kedvező folyamat ellenére az exportképes magyar vállalkozások száma még mindig elmarad az európai uniós tagállamokban egy főre jutó mutatótól.
Az államtitkár rámutatott arra, hogy a kárpát-medencei jelenlétet tovább kell erősíteni. Felidézte, hogy az elmúlt években több ezer kárpát-medencei határon túli magyar vállalattal alakítottak ki kapcsolatot a Magyar Nemzeti Kereskedőház közreműködésével, és ezt a kört szeretnék bővíteni nem magyar nemzetiségű cégek bevonásával.
Magyar Levente szólt a befektetés ösztönzés területén elért eredményekről. Tavaly 17 ezer új munkahely létrejöttét érintő 3,5 milliárd euró értékű szerződést kötöttek magyarországi beruházásról a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) közreműködésével, zömében külföldi tulajdonú vállalatokkal, és mindez a magyar kkv-k versenyképességét segíti.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke bejelentette, hogy a kelet-európai térségben elsőként az MKIK 2018-ban Budapesten rendezi meg az fiatal szakemberek európai bajnokságát, az EuroSkills versenyt. A kamara erős versenyben Norvégia előtt szerezte meg a 2018. évi EuroSkills rendezési jogát – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Kitörési pont előtt a magyar mezőgazdaság
Az elmúlt évek viszontagságai ellenére a magyar agrárium bizonyította exportképességét.…
Tovább olvasom >A méhészkedés nem csak gazdasági tevékenység
A méhészetre nem tekinthetünk csupán gazdasági tevékenységként. Az elsődleges célja…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >