Teljes körű áfacsökkentést vár a tejágazat
Stabilizálódott és növekedésnek indult a hazai tejágazat – mondta a Magyar Hírlapnak adott, hétfőn megjelent interjúban Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke, aki szerint azonban fontos lenne, hogy az áfacsökkentést már idén az összes fogyasztói folyadéktejre kiterjesszék – olvasható az origo-n.
A kétéves válság utáni felépülés jegyében telt 2017, mind a tejpiac egészét, mind az egyes piaci szereplők szintjét tekintve. A felvásárlási árak és a tejtermékek átadási árai is növekedésnek indultak, a piaci helyzet stabilizálódott. A tavalyi évben kismértékben ugyan, de a növekedett a tehénállomány is – mutatott rá Mélykuti Tibor.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a főbb tejtermékek belföldi értékesítésében a tavalyi év mérlege nem kifejezetten pozitív. A fogyasztói folyadéktej, azon belül is a legnagyobb arányt képviselő 1,5 százalék zsírtartalmú UHT tej belföldi értékesítésében például jelentősnek mondható, 12 százalékos visszaesés volt tapasztalható az előző évhez képest.
A Tej Terméktanács elnöke szerint a tavalyi áfacsökkentés hatása pozitív volt, de mivel a magyar folyadéktejpiacon meghatározó UHT és ESL tejekre nem terjedt ki, az idehaza értékesített tejek csupán 16-18 százalékát érintette. Az áfacsökkentést jelen formájában nem érzik meg a jellemzően UHT tejet vásárló nagycsaládosok és kisnyugdíjasok – mondta Mélykuti Tibor, aki szerint fontos lenne, hogy már az idei év második felétől az összes fogyasztói folyadéktej része lehessen az áfacsökkentésnek. Így a hazai tejipar még tovább tudná növelni az UHT piacon a hazai tejek arányát. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >Egzotikum: a tevetej lehet az új tehéntej
Egyre nő az érdeklődés a tevetej iránt, és egyre több…
Tovább olvasom >Negatív tendenciát mutat a magyar tej- és tejtermék-külkereskedelem
Az elmúlt évben jelentős változásokat mutatott a magyar tej- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >