Teljes körű áfacsökkentést vár a tejágazat
Stabilizálódott és növekedésnek indult a hazai tejágazat – mondta a Magyar Hírlapnak adott, hétfőn megjelent interjúban Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke, aki szerint azonban fontos lenne, hogy az áfacsökkentést már idén az összes fogyasztói folyadéktejre kiterjesszék – olvasható az origo-n.
A kétéves válság utáni felépülés jegyében telt 2017, mind a tejpiac egészét, mind az egyes piaci szereplők szintjét tekintve. A felvásárlási árak és a tejtermékek átadási árai is növekedésnek indultak, a piaci helyzet stabilizálódott. A tavalyi évben kismértékben ugyan, de a növekedett a tehénállomány is – mutatott rá Mélykuti Tibor.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a főbb tejtermékek belföldi értékesítésében a tavalyi év mérlege nem kifejezetten pozitív. A fogyasztói folyadéktej, azon belül is a legnagyobb arányt képviselő 1,5 százalék zsírtartalmú UHT tej belföldi értékesítésében például jelentősnek mondható, 12 százalékos visszaesés volt tapasztalható az előző évhez képest.
A Tej Terméktanács elnöke szerint a tavalyi áfacsökkentés hatása pozitív volt, de mivel a magyar folyadéktejpiacon meghatározó UHT és ESL tejekre nem terjedt ki, az idehaza értékesített tejek csupán 16-18 százalékát érintette. Az áfacsökkentést jelen formájában nem érzik meg a jellemzően UHT tejet vásárló nagycsaládosok és kisnyugdíjasok – mondta Mélykuti Tibor, aki szerint fontos lenne, hogy már az idei év második felétől az összes fogyasztói folyadéktej része lehessen az áfacsökkentésnek. Így a hazai tejipar még tovább tudná növelni az UHT piacon a hazai tejek arányát. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködését a K&H és a Tej Terméktanács
A tejágazat jövőbeli fejlődése és az innovatív beruházások elősegítése érdekében…
Tovább olvasom >Együttműködési megállapodást írt alá a K&H és a Tej Terméktanács
Európai uniós szinten 2035-ig több mint 2 millióval csökkenhet a…
Tovább olvasom >Így marad hosszabb ideig friss a tej a Tesco szerint
A tej gyakran szerepel a bevásárlólistákon, azonban rövid szavatossági ideje…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >